...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Scrabble battle!!

Petang tadi aku bawak anak2 menerjah ke Mydin pastu ternampak plak SAHIBBA ni... Pada yg tatau menatang apa tu, ekceli 'sahibba' ni 'scabble' dalam bahasa omputehnya... ;-)



Aku pun tataulah camne boleh Tetiba jer tergerak ati ni nak main scrabble... Tapi memang Dah berkurun lama pun aku tak main board game nih! Lebih seploh tahun rasanya... Huhuhu...

Aiman pun sama naik jugak! semangat ok nak main... Bajet macam terrer la tu... Apa dia ingat otak mak dia ni dah karats sgt ke... Ehhh tolomg sket eh!


Terkial2 tu anak bujang aku nak lawan maknya... Tu pun aku bukannya main bebetul tu... Takkan kot nak bombastic sangat! Tak baekkkk ok! Mau meraung tak hengat bujang tu kang dek dibuli maknyer... :-)


Walaupun mendpt talian hayat dari uda nyer tapi aiman tetap tak dpt lawan Mem Beso! Kwang3... Jangan cakap aku buli anak pulak yea... 2 lawan 1 ok! Tu pun last 2 words dia tu, aku yang volunteer tolong buatkan... Saje jer aku tak nak kasi gap score tu beso sangat... Dah siap berlinang dah airmata Tuan Kecik ru tadi! Adoiyaiiii!!! Tak macho betul la aiman ni! Apa kes main scrabble pun nak hujan?! Huahuahua...



Uda tak puas ati ok dengan aku... Lepas aiman surrender, dia pulak amek tempat nak lawan one on one dengan kakak dia... Ecececece... Manyak brani la ini olang! Apedehal... Bring it on babeh! :-P



Aku ajak dia main campur BM & BI eksyen pulak tu tak nak... Katanya nak BM jer... Eleh! Konon igt aku tak buleh kalahkan dia la tu... Ehh tolong sket eh... Akak dulu karangan BM terbaek ok! Ini anak murid cikgu saadiah tau! See the leg la babe, got bulu2 or not! :-P


Pertarungan antara aku dan uda memang sengit! Memasing gila tamak nak hit kat double points box ajer... Tu yang berjam2 dok mengadap scrabble ni sampai naik juling biji mata akak! Aku rasa dah tahap psycho pun ada gak nih! Hahahha...


Akan tetapi... Juaranya tak lain tak bukan ofcoslah MEM BESO! Hoyehhh!! Tu dia sebagai buktinya score sheet yang dah macam belacan dikerjakan dek aiman! Kahkahkah... Tak kesahlah tu kan... Janji akak menang yea! Ole! Ole! Ole! Ole! ;-)

Tu laaa uda... Ada ati kononnya ko nak godam aku tadi kan... Konon nak tunjuk taring laa... Skarang cer citer cer! Ada brani mau lawan lagi kah? Muahahahahhaa!

~ sape kalah kena belanja! Hip hip horray!!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails