...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

The making of dadih...

Aku nak kongsikan resipi membuat dadih dengan korang ni... Amaciam... Interested tak? Hehehe...

Tak interested? Cheh! Mentang2 la buat dadih ni senang... Nyombong korang yeak... :-P


Tapi memang senang pun buat dadih ni... tak tergamak gak rasanya aku nak kongsi resipi ngan korang... Sebab sah2 aku pakai dadih instant mix! Kehkehkeh... Sebungkus empat hengget stengah... Murah dah mudah! Eceh!


Stengah jam jek dah siap dadih aku.. Tapi mana buleh makan terus... Kena kasik sejuk baru buleh telan beb... Aje giler pepanas tu ko nak telan... Mau melecur tekak ko jang! Dadih tu mendak dalam usus terus la gamaknya... :-p


Nak cepat sejuk kalu, campakkan jer ke dalam fridge... Tapi dadih ni memang sedap pun di makan sejuks2... Nikmat je lalu kat tekak tau... Makan sebiji tak puas... Dua biji tak puas... Tiga biji pun tak puas gak... Skali hadap mau nak 5-6 biji kots baru terasa nikmat makan tuu...

Ko bayangkan kalau sebiji jual singgit... Kalau dah 5-6 biji dah baper hengget plak? Tu baru sorang punya tekak... Kalau anak ada 2-3 orang? Kena plak semuanya suka makan dadih campur ngan mak paknya pun jenis yang kemaruk dadih... Tak ke boleh botak kepala dibuatnya...

So, aku sajes kat korang yang suka makan dadih cam aku ni baik korang renti2kan perangai malas tu... Bawak2la rajin2 sket melangkah ke dapur buat dadih utk seisi keluarga... Alangkan aku yang pemalas in da world ni pun rajin...

So... Contohilah aku! Pasti bahagia keluarga anda! Muahahaha...

~ ekseng giler!! baru buat dadih jer tu! Ngeh3

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails