...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Bon Voyage abg!

Tengahari tadi (07/07/11) abang aku telahpun terbang meninggalkan tanahair menuju ke bumi asing demi mencari rezeki yang halal.... Eh, tu abang kandung tau bukan abang angkat yea... Dia tulah satu2nya abang kandung yang aku ada... Takde dua mahupun tiga... Tu yang dulu pi menggatal plak ada nak ada abang angkat! Skali betul2 terangkats jadik laki sendiri! Muahahahaha...

Haaa kan dah terbongkar rahsia aku... Hiks! Anyway, Tak sangka pulak abg aku tu ikut jejak langkah adik ipar dia aka Tuan Beso ler... Ni la dia namanya Rezeki ayam nampak di kaki... Rezeki manusia, hanya Allah yang tahu kan...


Kitorang tak dpt hantar dia ke KLIA sebab dia kompemkan date nak fly tu dah last minute sangat... Memasing dah ada commitment yang memang tak dpt nak dielakkan... Tapi, aku sempat jugak jumpa abg on sunday last weekend just before aku flew back to JB.... Jadikla tu dpt jumpa kejap kat KLIA dari tak jumpa langsung kan...

Pasni tatau la bila pulak aku dapat jumpa dia kat mesia... Dah dedua jadik perantau di bumi asing... Tapi takpe... Dunia ni kan kecik jer... Tambah2 lagi kitorang akan berada di benua yang sama pasni... So bebila free bolehla aku terjah ke tempat dia or suruh jer dia dtg ke cph... Idokla jauh bebeno pung! ;-)

Aku tataula abg aku tu baca ke tak blog aku ni... Anyway aku nak ucapkan Bon Voyage la kat dia... Walaupun kitorang tak dpt hantar kat KLIA tapi dia tau yang kitorang semua sentiasa doakan semoga dia selamat sampai ke destinasi dan tabah mengharungi cabaran baru di negara orang...

Semoga apa yang dicita2kan olehnya akan tercapai dan segala impian yang belum terlaksana akan menjadi nyata... Doa kami sentiasa bersama walaupun di mana jua kau berada... Jangan sesekali lupa perintah dan suruhan Allah swt... Tuntutan agama yang wajib itu akan menjadi perisai keselamatan kita di dunia dan akhirat jika kita tidak lalai membuatnya... InsyaAllah setiap yang baik akan mendapat balasan setimpal dari Allah... InsyaAllah!

Pesanan ikhlas dari seorang adik untuk abangnya... ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails