...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

kesah kopi kluang yang femes tuuu...





last week dalam FB kecoh pasal kopi Kluang... aku yang tengah pening pale makin pening dibuatnya... ape taknya... aku ni kan penggemar kopi tegar... Dan kopi kluang tu pulak menjadi pilihan utamaku... dah sah2 lebih dari separuh hidup aku telah dihabiskan di Kluang tu kan... So.. LU PIKIRLAH SENDIRI!

Sesape yang dok kluang tapi tak tau kopi railway tu sila jangan ngaku orang kluang waima sezarah pun ok!! Dan tentu2 kopi railway ni femes sampai baginda Sultan Johor dan Menteri Besar pun penah jejakkan kaki kat situ... So tak mungkin rakyat kluang sendiri tatau... derhaka tahap angkasaraya tu namanya.... 


Bila aku baca desas desus pasal kopi tu tak HALAL memang terus rasa dunia ni berpusing salah arah! Boleh fitammmm doploh juta kali lepas baca dalam FB, baca dalam news and baca comments kengkawan pasal issue ni... dah kukatakan tadi... aku ni peminum kopi railway tegar! lagi mau tanya kenapa kah?? plak tu dengan tak sengajanyer aku menjadik pembekal kopi kluang kat area CPH ni.... sape tak kenal Mem Beso dan kopi kluangnya memang sah orang tu tak penah kenal aku yang GLEMER kat CPH ni... muahahahhaaa...

Itu pasal la jiwa aku SENTAPSSSS tahap megamind bila issue pasal kopi railway TAK HALAL tu keluar... agaknya sebab tulah pening aku ni tak baik2 kot!! haiyooooo!!!! haru mak! haruuuu!


bak kata laki aku.... agaknya dah dekat sama dengan sekor babi kot kalau ditimbang tara kitorang melantak kopi kluang tu.... huhuhuhuu.... NAUZUBILLAH!! rasa loya plak tekak aku!! Macam nak togok air tanah sebesen skarang jugakkkk! Huhuhu...

Perasaan geram + marah + sakit otak + sakit jiwa + sakit jantung + pundi kencing + usus + buah pinggang dan segala2nya toksah cakap laaa kan.... mana taknya... punyalah aku berhati2 dengan apa yang boleh dan tak boleh di makan kat sini (CPH) rupanya aku di tipu hidup2 oleh manusia2 DURJANA di negara aku sendiri yang berstatus NEGARA ISLAM... Bertahun2 plak tu di tipu... kalau ko jadik aku pun rasa tak leh terima kan!!!



ntah berapa banyak lagi la benda2 yang di anggap HALAL tapi hakikatnya HARAM kat mesia tu.... ko tak sakit ati ke camtu.... berpuluh kali lagik bagus penguatkuasaan barang2 makanan kat negara al-kafirun ni.... walaupun banyak benda yang HARAM kat sini tapi ko tak was2 dengan makanan yang HALAL...  sebab semua ingredients dia JELAS, KETARA dan CLEAR! walaupun takde CAP HALAL JAKIM!!

sekurang2nya kat sini aku ada panduan sebelum membeli apa2 makanan atau minuman.... kalau ada benda yang listed in the ingredients tu ada dalam list HARAM utk di consume.... SAH2 aku tak beli... 

so... having said that.... ko tak frust nonggeng ker bila terjebak dalam situasi yang mencengkam jiwa camni.... owhhh siyes aku frust nonggeng!!




anyway, am glad now that they have made it CLEAR yang kopi tu HARAM... dan semestinya dengan perasaan membara, aku telah mengaut semua stock2 kopi tu dan telahpun selamat ku TONG SAMPAHkan! Puas hati aku!! 

Sebagai orang ISLAM bab2 makan minum ni kita takleh kompromi sebab menjadi darah daging kita... Kalau kita consumed benda yang HARAM, lambat laun akan sebati dalam diri kita... Tu yang selalu terjebak dengan dosa tu... Susah nak dapat hidayah Allah... Sebab bukan takat badan jer tapi jiwa pun dah turut tercemar... 




So, dari sekarang ni marilah sama2 kita tingkatkan lagi kesedaran kita sebagai seorang MUSLIM utk lebih berhati2 dengan pemakanan kita dan keluarga terchenta... Orite you all! Jangan biarkan diri kita ditipu oleh manusia durjana yang cuba membodoh2kan orang islam! 



0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails