...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Presents & Goodies Bags

Dlm banyak2 benda yg aku dah settlekan sebelum berangkat pulang berhuha huhi di mesia selama hampir 2 bulan nanti ialah....

Beli presents utk teachers... Hehehe... Aku belikan aje... Sah2 laa laki aku yang kuarkan duit nya... Fening gak ok kepala otak aku memerah idea nak cari year end cum farewell gifts utk cikgu ni... Esp utk cikgu yg sgt besar jasanya mendidik anak2 aku... Last2 benda2 kat bwh ni ler yg we all beli... Oklah kot tu kan...


Setelah 2 minggu hadiah2 tu tersadai dlm storeroom akhirnya settle jugak ku-wrap! Kelam kabut mencari wrapper... Kes lupa nak beli so pakai jer apa yg ada kat rumah! Tu yang macam2 kaler ada tu... Alah! Apedehal! Nanti dorang koyakkan jugak kan.... ;-)


Amaciam? Ok tak? Not bad kan... Pasni Tinggal nak serahkan pada yang berhak jer... Eceh! Tak sabo tu anak2 aku nak tunggu Rabu ni utk majlis penyerahan hadiah pada Mrs Belmore, Ms Susan, Ms Lisa, Ms Colleen and sorang lagi cikgu aiman yg aku lupa ape ke namanya... *Sindrom penuaan*

Next semester Aiman & Alyssa memang dah tak jumpa lagi dah dgn teachers dorang... Aiman masuk grade 3 dpt cikgu baru... Alyssa pulak pindah skul... Sure dramatic punyalah time nak bg presents tu nanti... Takut aku plak yg terlebey emo kang! Huk huk huk!

Anyway, kalau cikgu nyer dapat pressie, takkan kengkawan dorang tak dpt kot... Tak adil la pulak camtu kan... Sian bebudak tu sume... Hehe... So semalam, gigihlah aku dgn Tuan Beso membeli belah bebarang goodies bags utk kengkawan aiman & alyssa... Kebetulan plak arini cikgu aiman plan nak celebrate in advance birthdays bebudak yg born in July & August dan aiman was one of them... And like i said, Alyssa pulak will be leaving LMS for good to join CIS in August, so we would like to give a small farewell token to all her friends too... Kasikla dorang hepi2 sket kan sebelum everyone leaves for the long summer holiday ni... ;-)





Biasalah utk bebudak kalau takde coklat and gegula tak sah kan... Benda wajib tuu... Tapi takut jugak aku nak bg yang bebukan kan... Sebab anak aku sendiri pun aku tak baper gemar bagi dorang makan candies & junk food... Memang disekat2! Owh yes! Akak sgtlah cerewet bab2 ni yeak! Huhu...


Ikut ati nak jer aku sumbat bebanyak tapi plastic bagnya alahai tomei sgt la pulak... Dah saiz tu jer pun yang aku jumpa... Seludup dari mesia tu ok... Ntah baper lama dok terperam kat dlm store pun aku tak igt... Korek2 boleh plak terjumpa! Selamat aku tak yah beli lagi! Save duit Tuan Beso! Hehehehe...


In the end dptla jugak kusumbat a few other things inside that bags walaupun saiz begnya tak baper nak beso sgt... Belon ada, marker pen ada, pencil ada, small note book ada, mask ada... Ehh macam2 ada laa... Bukan takat gula n cekelat jek yea.... Kompem kengkawan anak2 aku lompat2 guling2 kesukaan dpt goodies bag tu sebab anak2 aku pun bukan main jakun terlebey sudah dgn goodies bag tu haa... Hehehe...





Dan yang penting skali, muka aiman & alyssa pun terpampang kat situ haaa! Vaavavava... Tak ley blah! Terhover exposed korang yeak! Memang sah ler kengkawan dorang takkan lupa punyalah muka anak2 aku yang hensem giler dan ayu jelita tu ha! Kehkehkeh...

Tuan Beso tanya gak ngan aku, tak nak ker letak gambo satu family... Gulp! Telan air liur akak! Alamak Tuan Beso ni... Dah kenapa sayang oi! Pleaseeee laaa ok.. Kita ni bukan tergolong dlm species yang giler glemer yeak! Hiks! ;-)

~ soon, they will be saying goodbyes to their frens and teachers! Aku pulak yg sebak! Huhuhu...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails