...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

The whitey snow & my spanish rice!




Arini Snow muncul lagi! Huhuhu... Sangatlah kurang suka dan kurang gumbira hati beta... Tapi nak buat cemana.. Terimalah seadanya! Dah nasib dia nak turun mana boleh disekat2 yea dak? Nasib baik jugaklah turunnya tak lebat... Ala2 tersipu2 malu jer snow tu menyinggah ke bumi...


Vaguz! Vaguz! Vaguz! Biar dia turun tersipu2 malu, jejak di bumi takdelah terus beku... aku pun tak yah la bawak keta macam pondan tersepit arini Sebab snow yang turun tu dah pondan kan... Keh keh keh...

Cuaca sejuk2 camni tetiba tekak aku ni terhengen plak nak makan spanish rice! Eceh! Selera tak agak2 nampaknya! Very the international wokeh! Katanyaaaa dok kat ober-der-see! Haruslah skali skala kena hover gitu! Muahahhaa...

So, gigihla aku masak spanish rice arini... Balik dari berzumba-zumbi pagi tadi terus ku menyinggah ke netto cari apa2 yg patut... Ada jugakla benda yg tak patut tapi ku terbeli skali... Ngeh ngeh ngeh... Macam tak biasa pulaks! :-P


Tuu diaa... Percubaan pertama yang amat memberangsangkan... Yess! Yess! Yess!! Godek2 resipi kat internet macam kurang meyakinkan... Kekadang resipi dpt kot tenet ni bukan buleh caya sgt... Ada yg ok... Ada tu walaupun dibuat ikut resipi sebijik sebijun tapi final resultnya hampagas!!

Last2 aku tokok tambah ikut kepala otak aku yang bergeliga ni! Eceh ceh ceh! :-P Otak aku dok ligat mengIMAGINEkan rasa spanish rice yang marvellous itu! Mujurlah aku ni penah terjerumus dalam bisnes menjual spanish rice masa study dolu2... Nasib baik bukan terjerumus di lembah hina! Kahkahkah... So, dari pengalaman manis itulah yang telah berjaya kumanfaatkan sebaiknya! Hehehehe...


Spanish rice ni sedapppp bangettt kalau ko letak cheese bebanyak kat atas tu... Lagik banyak lagi vazzz!! Teringat masa aku keja jual benda ni dulu, memang ramai customer yang suruh bubuh cheese menggunung atas nasi tu... Aku pun layankan aje.. Dulu aku tak hadap sangat la makan spanish rice ni... Dah hari2 hadap muka dia je kan... Memang jelak ahap gaban ok!



Tapi skarang ni nafsu nak makan spanish rice topped with cheese tu sangatlah meluap2!! Tu yang agak over sket semangat aku memasak tu... Kalau boleh aku nak tabur cheese tu sebanyak yang mungkin okeh! Pastu kasik sumbat dalam oven bagi cheese tu melt! Perghhhh!! Tangkap lelehhhhh wa cakap sama luuu! Rasa nikmatnya lalu kat tekak memang tidak boleh nak ku ungkapkan dengan kata2... Nak2 kalau dimakan time panas2! Fuhh!! Memang mantopppp!! Tak caya kalu, lu try la buat! Kompem terangkatz! ;-)

~ teringin nak makan buah berangan la pulaks! Mana nak cari kat cph ni? Huhuhu :'(

- adie-apai's on mobile

2 *amigos*:



wolverina2411 said...

mana resepi nye amigos :D. looks so yummylicios!!!

aramis2177 said...

wahh.tera ko buat nasi spanish nih.....sedap x rasanya...nampak sungguh sedap tuh.......

Related Posts with Thumbnails