...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Wiken is OVER!

Huwaaaa... Dah kol 8.30 pm dah... Esok dah monday... Adoimak! Kejap nyer wiken berlalu... Macam tak habis lagi penat minggu lepas dah nak masuk minggu baru pulak...



Wiken2 ni memanglah hari MALAS sedunia utk aku... Lagilah pulak bila Tuan Beso takde kat rumah... Dia telah diseru ke laut utk menjalankan tanggungjawabnya bertugas utk negara yang dijajah sementara ni kan... Memalam buta plak tu dia pegi... Demi tugas! Ditinggalkan anak dan isteri... Uhuk3! *drama japs! :-p*

Tak dpt berbakti utk tanahair sendiri, dpt mencurah keringat kat sini ok gak kan... Dpt jugak bawak balik duit utk dilaburkan di tanahair terchenta... Kekekeke... Eceh! Ayat aku memang khelassss! Keh keh keh...

So, kerana ketiadaan Tuan Beso di rumahlah semakin menjadi2 kemalasan aku nih.. Double trouble jadiknya... Patutnya on saturday aku kena attend brunch get together dengan perlen's volunteers... Tapi dek kemalasan melampau aku tak pegi... Wiehehehe... Memang dah di tahap kritikal nih aku punya syndrome MALAS!

Arini pun patutnya ada dating ngan girlfrenku tapi tak jadik jugak sebab dia sebok dan aku pun sebok.... So, dating ditunda ke tarikh yg akan diberitahu kelak... Kekeke... Eceh! Manjang sebok aku ni yea... Saje propa sebenonyer... Padahal seharian hari sabtu tu aku bermalas2an... Satu hapah aku tak buat... Jangankan kata nak masak... Nak makan pun aku malas tau... Huwaaaa...



Nasib baik jugak bila dikorek2 dlm freezer jumpa banyak frozen leftover food... Fuhhh!!! Legaaa... Semestinya waktu2 kecemasan camnilah semua harta karun dlm freezer tu akan dimanfaatkan sepenuhnya! Alhamdulillah bersyukur dengan rezeki Allah dan sesungguhny anak2 ku tidaklah matu kebuluran kerana maknya malas! Muahahhaa... ;-)



Dan nasib baik jugak anak2 aku tu jenis perut kebal... Asalkan makanan tu masih elok dan boleh dimakan, dorang bedal aje... Tak cerewet dan tak banyak songeh... Memang serasi sangatlah dengan keadaan mak dia yang tengah 'rajin' ni kan... Eh kira oklah tu memasing dpt jugak makan sedap... Spaghetti bolognaise dan cream crackers overloaded dengan kuah gulai tuu... Menjilat sudu kau! Kekeke...

Ehh perut aku cam lapo lagiklaa.. Jom korek petiais jom! Manalah tau tetiba jumpa harta karun yang lagik best kan... Kompem aku tido mimpi tak hengat malam ni! Kot2la TERmimpi jejak kaki kat mesia ker! Wieee.... Lain macam bunyinya tuh.... Kekeke...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails