...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Kelas AGAMA...

Masuk harini dah 3 kali aiman joined kelas agama kat rumah shereen... Alhamdulillah dia suka sesangat dengan kelas agama tu dan dgn cara shereen mengajar... Every thursday memang he's looking forward to it...


Kalau anak aku dah hepi, sah2 la aku pun hepi jugak kan... Sape tak hepi yea tak... Bab2 agama ni selalunya dipandang enteng and membosankan to some people... Jangankan kata budak, orang dewasa pun banyak yg pikir camtu... ;-)

Aku pun takutlah jugak kalau2 anak aku termasuk dalam kelompok yang berpikiran macam tu... Tapi syukurlah... Setakat ni memang Aiman menunjukkan minat yang tinggi utk belajar pasal agama... So far belum pernah lagilah aku dengar dia merungut bosan ke apa... Jangan lah pulak masa kecik jer dia rajin yea tak... Mintak2 lah sampai dah besar panjang pun, dia menten rajin menuntut ilmu akhirat ni kan... Pastu alyssa pun ikut jejak langkah abang aiman nyer yang hensem tu... Memang kompem sejuk beku perut aku ngandungkan dorang tau... Hehehehe... ;-)


Arini for the first time bebudak tu di suruh sembahyang maghrib berjemaah sama2... Skarang kan waktu maghrib masuk awal so dorang kena solat dulu sebelum start kelas... Anak shereen yang first, Zaahid yang dipilih jadik imam arini... Hopefully next week aiman pulak bersedia utk jadik imam... Walaupun masih ada lagi bacaan semayang yang dia belum betul2 lancar but that's ok...


PRACTISE makes PERFECT! Hoyehh!!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails