...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Rumah cik JASMINE diterjah!

Terlambat pulak aku nak post entry ni.... Gara2 snow la ni otak aku jadik beku! Lambat beno otak aku nak proses input skarang ni! Hiks! Emosi kurang stabil nampaknya ni sampai snow pulak yang dipersalahkan! Hehehe...

Mehla kita move on yeak... Asyik2 citer pasal snow! Tak habis2! Dah takde topic lain agaknya! Bosan giler laaa weh! :-P

So, berbalik kepada tajuk kat atas tu, entry ini merupakan rentetan peristiwa di bulan zulhijjah yang mulia ini.... Peristiwa tentang sekumpulan wanita2 anggun pergi beraya di rumah cik Jasmine Larsen yang telah berbesar hati menjemput kami ke rumahnya pada hari raya aidiladha yang kedua tu... ;-)

Fuhhh ayat aku memang terbaekkk!! Kompem BM aku dapat A1 SPM tahun ni! Kah kah kah...


Kalau ditengokkan deretan makanan yang terhidang atas meja tu memanglaaa havoc! Macam ramai jer jemputan nya kan! Sikit punya banyakkkkkkk food yang di masak oleh tuan rumah! Terkezut rhino aku tau! Yea yea ooo aje dia kata kat we all tak pandai masak! Sekali dia bersilat kat dapur, haaaaa! Hamek kau! Penuh semeja tuuuu! Kekekee...

Meh kita closed-up sket... Nak tunjuk kat korang betapa meriahnya la hai beraya di rumah cik jasmine ni haa...


Kat atas ni ialah specialty cik jasmine kita... Nasi ayam yang memang terangkatzzz!! Sekali makan pasti nak lagi dan lagi dan lagi... Ehh... Kuih muih yang ada kat dlm gambo tu idokla di makan dengan nasi ayam tu yea... Tebiat ke apa makan nasi ayam berlaukkan kuih! Nehi nehi nehi.... :-P


Yang kat atas ni plak rendang dan ketupat... Ketupat cik jasmine ni tak sama version dengan ketupat aku... Dah sah2 dia orang utara and aku plak orang selatan... So of cos laa ada kelainannya... Tapi, yang pentingnya bila masuk ke mulut dan lalu di tekak, rasanya adalah SODAP! Kekekeke...


Kat atas ni plak ada nasi impit dan mee hoon goreng... Aku rasa dah macam makan kat kedai la pulak... Mana taknyer... MACAM2 ADA tuu! Sampai confused otak den nak makan yang mana dulu... Hehehe... Tapi in the end, orang yang confused tu laaa orang yang paling banyak makan! Orang lain dah berhenti mengunyah tapi orang tu jugak yang dok sakan bertambah! Cik jasmine yang kata kat orang tu; jangan memalu yea cik dila... buatlah macam rumah sendiri... So, memang selamba la orang tu buat muka tak tau malu macam makan kat rumah sendiri! Wiehehehe...



Yang paling besttt gilerrrr babas bila dpt makan WAJIK! Fuhhhhhh!!! Chaiyok2!! Lama gile ok aku tak makan wajik! Macam tak caya jer boleh jumpa wajik kat denmark ni! Kalau kat johor time orang kawen jelah jumpa wajik! Tapi kat DK, raya haji pun boleh jumpa wajik tauuuu.. Kekekeke.... Kan aku dah kata... Macam2 ada kat DK ni! Khelassss ok!! Mak pak tok nek sepupu sepapat cucu cicit jek yang tak jumpa! Kekekeke...

Memang aku tabik spring toing toing toing la kat jasmine tu sebab terer gila dia buat wajik! Sedap ok! Mavelessss!! Tak caya kalu, cuba tanya puan sri aya... Kompem dia bagi A++! hehehe... Aku ni tau makan ajer tapi kalau ko suruh aku buat, sori naik lori laaa... Gua cabut larik! :-P

Gambo food punyalah berderet tapi mana pegi gambo para tetamunya cik jasmine yea... Korang sure nak tengok muka wanita2 anggun lagi bergaya hari tu kan... Keh keh keh...


Tu diaaa jelitawan dari utara malaysia... Bila cik aya jumpa cik jasmine, habis keluar semua loghat utara! Dok kat dapur tu bukan tangan jer yang ligat, mulut dorang pun sama ligat haaa.... Nasib baiklah yang lelain tu memang dah paham dah loghat utara... Idok kalu nganga melopong jelah! Kekeke...


Tuan rumah bergambo dengan cik puan lynne dan cik puan sherry... Amboih amboih cik lynne tu... Kemain melentok lagik yea... Sib baik tak terbabas landing atas meja cik lynne yea... Hiks!


Ehh cam kenal jer wanita bertudung coklat kat atas ni... Lama tak nampak muka dia dlm blog ni kan... Semakin manis nampaknya lepas melantak wajik cik jasmine! Ahaks! ;-)


Owh yea... We all memang dah pakat2 nak pakai baju raya aritu ke rumah cik jasmine... Katanya beraya kan... So, sah2 la kena bergaya dengan baju raya, barulah bertambah2 anggun dan jelita yea dak! Lagipun kat DK ni bila lagi nak merasa sarung baju kurung/kebaya kalau bukan time raya.... Bila lagi nak terover perasan chantek kan... Sanggup tuu Walaupun cuaca sejuk menggila tapi harussss control ayu la beb! Hahahaha...



Ehh oklah... Aku rasa cukuplah setakat ni aje cerita 'pengembaraan hari raya haji perempuan cantik di DK'.... Mana boleh cover semua story in detail kan..... Some are best to keep just between us... Especially on the HANTU and ikan sardin stories! Kakakaka... Most importantly, i enjoyed myself toooo much on that day & I bet, they were too! MANGE TAK cik JASMINE!

~ Happy belated birthday JASMINE (23rd NOV)

~ Happy Birthday cik LYNNE (26th NOV)

~ Happy Anniversary puan sri AYA & Dato' HAIZAN (27th NOV)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails