...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

suka2... meriah2... selamat hari RAYA/LAHIR!!

Tuan Beso selalu cakap apesal orang melayu selalu sedih2 time raya.... Ei ei ei ei.... Apa punya soalan daaaaa! Tak mencabar betul! Aku nak jawab pun tak tercapai dek akal! Muahahaha...

So, utk memastikan raya kami tahun ni meriah semeriah meriahnya.... Aku telah membuat keputusan berani mati to celebrate besday alyssa skali.... Oppssie... Belated besday sebenonyer yeak! jangan silap... besday alyssa kan on the 5th of September aritu... so, its kinda a week later la kononnya buat bestday party ni.... hehehe...


Para tetamu yang telah diundang datang ke Open House Raya tu memang sah2 la kan telah dipaksa dtg bawak hadiah! fuh! dah sadis macam regime zionis nampaknya ni... Hahahahhaa... Padan muka korang! Kan dah tak pepasal kena ngangkut hadiah pulak time2 raya camni! Kalah orang sambut krismas camnih! Hiks!

Aiyoooo! Giler kejam tak hengat aku ek! Sampai ati paksa dorang bawak hadiah dtg open house aku... mau serik gamaknya orang nak datang rumah pasnih! Huhuhu...


Idokla kengkawanku sekalian... Jangan la korang ingat aku saja memperdaya korang datang ke rumah ku aritu WAJIB bawak hadiah... Kalau korang tak bawak hadiah pun aku takdenyer nak suruh korang dok kat luar tangga rumah aku tu.... Ish ish ish... Aku ni baik orangnya tau... Takde nak dengki2 camtu.... Kakakaka.... Ape kes ni dari tadi dok puji diri sendiri terover acting plak ni.... Dah macam orang kurang 
kasih sayang la pulak nampaknya nih? Kekekeke...




Sebenonyer aku kesian kat anak dara aku tu haaa... Sepanjang usianya selama 3 tahun ni, mana penah pun kitorang nak selebret beria2 besday dia.... aku ngaku memang aku ni jenis yang tak reti nak melayan besday2 ni semua... Apatah lagi nak throw party setiap tahun... Not in my diary you! 



Tapi aku simpati gakla dengan nasib alyssa yang tak setanding dengan abangnya tuu... Aiman tu selalu jer bernasib baik dlm hal2 camni... So, just to make sure that she's happy too, tu yang we all decided to hold a small bestday celebration for her... Secara kecil2an aje... Eceh! just enough to put BIG smiles on her cheeky face! ;-)




Dek kerana kalut tak hengat ditambahkan masa yang suntuk, aku memang tak sempat nak prepare apa2 pun... Goodie bags pun tarak... Habuk pun tarak... Jangankan kata mendalah tu... Duit raya pun kitorang terlupa nak bagi kat bebudak yang dtg rumah aku aritu tau! Siyes aku terlupa sampailah ke sudah! Hopefully bebudak dan mak bapaknya tak ler serik nak dtg beraya ke rumah aku lagi tahun2 depan yea! dah la datang kena bawak hadiah yeak.... sekali duit raya pun tuan rumah tak nak bagi! chaitsss!! Kekeke...


Owhh dah sesat ke mana plak dah citer aku ni weh! Woi! Pulanglah ke pangkal jalannnnn cik puan adie oi.... Jangan asyik dok ralit merapu sampai naik langit ke tujuh.... berpijaklah di bumi yang nyata ni haaa..... Huahuahuahua....




Nak dijadikkan cerita.... Dalam pada tak properly organise nak celebrate besday si Mem Kecik tu, kawan aku, cik puan Sherry telah berbesar hati utk menaja kek besday yang cute miut for alyssa... kalau tak kerana sherry yang bersusah payah buatkan kek, memang aku rasa on that day tu alyssa terpaksa tiup lilin atas nasi himpit je kot.... huhuhu... sadis tol la mak dia nih! dah tu, aku kan udah bilang sama kamu.... aku mana pandai nak buat cake fancy2 ni dong.... so, nasi himpit tu pun dah kira CANGGIH giler la tuuu.... nak lawankan last year dia kena potong pulut kuning kan! hahahahaha..... akan tetapi, alyssa memang sangat LUCKY! kalah artis fohfuler ni tau siap dapat tajaan kek lagik okie! Bertuah sungguh anak dara aku tu... Keh keh keh....

korang tengok jelah dalam gambo2 cake cute tu kat dalam entry ni... Siyes lawoooo tak hengat ok kek yg sherry buat tu! Dah la lawo, sedap plak tuuuu.... Memang penat mulut aku ni kalau nak puji! Tapi semua org pun cakap benda yang sama cam aku... Sedap dan cantik.... Combination yang sangat marvellous! Ditambah pulak dengan besday princess yang ayu jelita, menawan dan rupawan itu yea.... Wieee... Sah mak alyssa ni dah caffeine overdosed! Huhuhu...




Nak dijadikkan cerita... sebenonyer aritu tu, aku  dah hampir2 jugak terlupa (lupa lagik! sudah tua sangatkah aku!) nak keluarkan kek tu dari atas langit (kitchen cabinet)... Uihhh kena sorokkan dulu wehhh.... Al-maklumlah... Kek tu kan comel giler! Memang sangatlah menjadi tumpuan kanak2 riang yg terlebih gula pada hari tu sehinggakan memasing tak sesabo nak terkam kek tu haa... So, haruslah diselamatkan kek tu di atas langit sebelum masa dan ketika yang sesuai untuk dipersembahkan kepada tetamu kehormat kami semua... Eceh!


Nasib baik gak la tak terlupa terus nak turunkan kek tu... Idok kaluuuuu.... Memang sah sampai ke sudah la kek tu dok atas langit! Ni semua gara2 aku dan Tuan Beso terlalu sebok melayan tetamu yang ramai giler aritu... Hehehehe...

Anyway, all went well... Yang penting Alyssa hepi HEPI hepi.... Majority hadiah yang dia dpt tu semua bebarang fevret dia... Hello kitty laa... Princess laaa... All girly stuff laaa... dominant color sah2 la PINKKKKK!!! aku sukaaaaa! hehehehe.... Aku tengok cek mek tu pun on that day asyik tersengih sampai ke telinga jer tau! Dia pun s
uka la tuuuu.... Hiks!

Time kasih yang tidak terhingga pada kengkawan yang sudi dtg memeriahkan suasana dan sudi susah2kan diri bawak hadiah lagik... Sesungguhnya tiada yang lebih beerti bagi kami selain dari melihat keceriaan si kecik tu meraikan hari lahirnya dengan crowds yang sporting dan cool giler! 



U all memang rockkkk kapakkkk laaaa! WA CAYA SAMA LU! hehehee...

On behalf of my darling princess Alyssa Adreanna Nazreen... MANGE TAK!! 



1 *amigos*:



SueGinola said...

Happy Belated Birthday Alyssa!!
Selamat Hari Raya Aidilfitri n Maaf Zahir Batin juga....

Related Posts with Thumbnails