...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Hadiah utk si bujang!

Ramai gakla sahabat handai, rakan taulan, sedara sedari etc yang melontarkan soalan pada aku... *phew! Nasib baik soalan bukan lontar batu! Idok kalu, benjol plak kapla den... Kekekeke...*

Soalan pasal apa tu agaknya yeak? Soalan UPSR kah? Soalan PMR kah? Ataupun... Soalan SPM kah? Hahahaha...

Sebenonyer ramai yang bertanya pasal si bujang hensem aku tu haa.... Dah ada calon ke belum... Muahahaha.... Chaiyok2!! :-P

Ehh takdelahhh.... Yang sebeno2nyer ada yang curious nak tau kot2 aku telah menjanjikan kemewahan dan kekayaan harta benda pada Tuan Kecik aku tu setelah dia berjaya menyempurnakan puasa ramadhan 1431 dengan CEMERLANG, GEMILANG & TERBILANG! Woohooooo!!

Sesungguhnya... Jawapannya adalah... NEHI... NEHI... NEHI...

Kan aku dah bagitau kat korang... Aiman bukanlah di paksa, jauh sekali di ugut mahupun diancam supaya berpuasa penuh pada ramadhan tahun ini... Kedua orang tuanya masih lagi waras dan berada di tahap mental yang paling stabil yea... Tiada paksaan dan kekerasan telah diguna pakai sepanjang ramadhan yang mulia itu... Hehehehe...

Kegigihan aiman berpuasa penuh selama 29 hari dan cuma ponteng sehari itu adalah di atas usaha dirinya sendiri dan dibuat di atas kerelaan JIWA & RAGAnya sendiri... Tugas aku dan Tuan Beso cuma membimbing dan memberikan contoh dan ajaran yang terbaik utk dia dan alyssa... InsyaAllah... Dan of coslah we all pun kena bagi dia inspiration, encouragement and all kinds of supports jugak kan... Dah nama pun mak bapak... Apa lagik yg patut dibuat yea tak... Hiks!

Walaupun aku percaya jugak 'system rewards' tu boleh motivates anak2 utk berjaya... tapi memang aku sengaja tak nak biasakan dorang menagih janji dan mengharapkan rewards everytime they achieved something... Skali skala oklah... Kalau dah selalu sangat nanti dah takde makna dah 'rewards' tu pada dorang... Betul tak?!

Betul... Betul... Betul...

Nonetheless.... Sebagai token of his high acheivement... Aku pun turuti permintaan ikhlasnya....


TADAAAAA!! Cuppies Upin & Ipin! Hoyehhhh!!

Sungguh beria tak hengat anak bujang hensem aku tu memujuk maknyer ni ha... Aku ni dahla memang tak pandai buat cake2 ni semua... Tetiba jek disuruhnya mencemar duli dan jari jemariku yang gumuks ini mengasah bakat terpendam buat cuppies ni tau! Dia tatau gegel2 sebadan mak dia ni tau... Tapi kugagahkan jua kerana nak sampaikan hajat dia to bring the cuppies to skul... Kononnya nak celebrate EID bersama kengkawannya di skolah la tuu... ;-)



Nasib baikla masa pi US aritu aku ada beli recipe book yang kat atas ni... Phewwww!! Macam2 recipes cupcakes ado! Yang penting.... Semuanya sonang sonang ajo! Kekekeke....

Untung giler aiman dapat mommy yang rajin melayan cam aku ni ek! Muahahahhaa.... Geli geleman ketiak den! Tak agak2 sungguh nak memuji diri sendiri nampaknya! Berdentum jugak guruh kat langit tu kang! Hiks!

Tapi... No doubt memang bab2 melayan ni kekadang aku OK jer... Idok kalu, takkan la aku sanggup mengIYAkan sahaja permintaan aiman utk mengajak besfrens dia sleepover on the day we held the raya OPEN HOUSE tu haa... Sampaikan parents bebudak tu pun cam caya tak caya jer... Dorang igt aku memain but of cos not! ;-)



I was more than happy to have them at home! Kalau nak pikirkan penat nak mengemas rumah plus nak kena layan bebudak ni memang la cam tak COOL gitu kan but I did what i had to do... Anything that makes aiman
happy will be my pleasure.... Dari awal lagi dia memang beria sesungguh nak celebrate raya kan... So, with the presence of his besfrens on that day, lagikla semangat raya dia mencanak2! And i think he deserved all that! Lagipun, alang2 kengkawan dia dah dtg open house, apakata hangkut jelah kain baju overnight kat sini skali... Hahahaha....



Well.... I guess i have wrote enough about how we REWARD our beloved little man.... And am sure what we have given to him was something that will last foreva IN him.... Sweet memories of his beautiful life.... InsyaAllah... ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails