...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

From Florence with L.O.V.E !!!

halamak.... title entry dah macam filem la pulak.... boleh mengundang controversy gak nih... hehehehe.... jangan terkujats you allz! takde contoversy watsoeva.... saje jer aku bikin gempaks terlebey sudaaa.... padahal itu hanyalah lakonan daku semata2... wiehehehe....

yang sebenonyer chenta hatiku aka Tuan Beso sekarang berada di bumi ITALY... nak lagik tepat, dia sekarang sedang berhuha huhi di FLORENCE.... ewah ewah ewah.... sakan yeak Tuan Beso meninggalkan anak bini pergi berHUHA HUHI sampai ke ITALY! biasa nih!


owhhhhh! rupa2nya Tuan Beso berHUHA HUHI ada sebab daaa..... dia telahpun mendapat arahan secara langsung dari *Boss BESO* yang suruh dia attend SPE conference kat sana.... dah nama pun KULI setakat makan gaji kan, ikut jelah arahan Boss BESO tuu... Tuan Beso tu perut je beso tapi tak cukup beso nak lawan Boss BESO... nanti kalau Boss BESO dah murka susah plak kang... so, bila Boss BESO dah bagi peluang makan angin free aka PAID VACATION camni, of coslah kan... takkan MAMPU punyalah ditolak oleh Tuan Beso tuuu... hehehehe... 


SPE conference baru start semalam (monday 20/09/10) tapi Tuan Beso saje jer terbang awal 2 hari ke sana.... katanya saje nak amek AURA Florence sebelum conference bermula.... eceh! amek aura lah sangat ek.. padahal dia nak ukur setiap inci Florence tu haaa.... aiyooo!! sangat menjelesss bini dia tau..... uhuk uhuk uhuk...


macam best la jugak aku tengok gambo2 kat Florence tu haaa... Tuan Beso kata takdelah beso sangat bandarnya.... tapi boleh tahan menarik.... aduhai! rugi plak rasanya tak ikut dia pi sana... idok kalu boleh merambu togetherness mengukur setiap inci Florence tu haaa..... ish ish ishhhhhhh.... rugi besauuuu!


tapi takpeee.... tenang2 ajaaa deh!! banyak lagi peluang yang ada nak menerjah ke sana tuu.... tunggu kawan aku pindah ke MILAN then kita buat rombongan cik kiah ke ITALY... satu ITALY kita ukur yeak.... jangan tertinggal walau seinci pung! hehehee.... 

alahai... bunyik dah macam orang frust nonggeng jek nih... macam laaaa sebelum ni aku tak penah jejakkan kaki ke italy tu kan... kekekeke.... tapi dulu stakat pi ke venice jelah... tempat2 lain NEHI heee..... huhuhuhu... its ok... at the moment ni, mehla kita menikmati keindahan Florence walaupun hanya menatap gambo2 yang Tuan Beso email kat aku ni haaa.... uhuk! sentaps jugaks! hahahaha..... 


sebenonyer kalau aku nak ikut Tuan Beso ke sana boleh jer.... dia pun dok tanya aku berkali2... nak ikut ke tak nak.... nak ikut ke tak nak.... nak ikut ke tak nak..... adoi! penat nak jawab nih.... hehehhee....  

kalau ikutkan hati aku ni memang nak jer ikut.... ishhh korang ni! cam tak kenal aku lagi ek... aku ni kan kaki meround satu alam buana! pantang di ajak sebenonyer tau! memang tergedik2 laaa aku nak pegi..... 

akan TETAPI.... huk huk huk...... 

timing Tuan Beso attend conference tu tak cun daaaa..... clash giler dengan timing anak2 aku skolah.... SO, sendiri mau ingatlaaaa..... mana mungkin aku boleh mengekor Tuan Beso ke Florence berhuha huhi menghabiskan masa dan duit kat sana tu haaa.... kalau di pikirkan RUGI sebab tak dapat ikut tu rasanya lagi muchhhh better dari RUGI sebab memontengkan anak2 dari skul kot.... owhhh tak sanggup la wehh mengulangi kesilapan lampau.... walaupun seminggu TETAP tiada kompromi bab2 skolah kan... lagipun anak2 aku tu baru jer sebulan lebih naik skolah kan.... waktu2 camni adalah sangat penting untuk tidak memontengkan mereka from skul... harus aku kena tazkirah dengan cikgu dia tu kang! hehehehe....

so, daripada aku RALAT memontengkan anak2 from skul, baiklah aku RALAT kena tinggal dengan Tuan Beso selama 9 hari.... inilah dia pengorbanan seorang IBU dan ISTERI... muahahahaha..... geli anak tekak! sila jangan muntah darah yea.... hiks!

dalam banyak2 gambo yang Tuan Beso hantar kat aku dari Florence City tu... gambo yang kat atas ni telah membuatkan aku tersenyum unta sendirian.... hehehehe... korang boleh bayangkan tak camne unta tu tersenyum... nak2 pulak kalau unta tu baru jer lepas makan eskrem... lagiklaaaa tersenyum sumbing gayanya! hahahahaha.....

kalau korang peratikan gambo tu bebetul kompem boleh agak apesal aku tersenyum unta... apa kes pulak dalam gambo eskrem tetiba jek boleh berbackgroundkan selipar jepun ek!! kompius kompius.....  sungguh aku KOMPIUS!

tapi korang jangan tak caya.... Tuan Beso cakap dia beli eskrem 5euro dapat selipar jepun FOC! chaiyok giler laaa.... tapi lawak memang lawak la kan.... masuk category LAWAK ANTARABANGSA giler nih.... ade ke beli eskrem bagi selipar jepun.... patutnya bagikla eskrem free satu tub ker.... aduhai! sungguhlah dorang tidak senada dan seirama tau!! kekeke....

anyway, ada 5 hari lagi peluang untuk Tuan Beso berhuha huhi sebelum terbang pulang ke pangkuan kami.... hopefully he will be having so much FUN exploring Florence without us... jangan lupa amek gambo bebanyak wokie... nanti buleh la kutatap pepuas gambo kat Florence tu... agak2 dah puas tengok gambo dah tak yah dah kot nak pegi ke sana lagik... JIMAT DUIT Tuan Beso... kekekeke......


0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails