...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

meh sini aku nak cerita... ;-)

Tetiba terasa mcm dapat seruan angin PUS2 pulak nak updet blog ok... Nasib bukan agin KUS2... Muahahaha... 

Wehhh... Lama giler dah aku tak updet blog (2 weeks jer pun tp rasa mcm dah 2 months!) terasa macam kelako la plak nak start merapu semula... Agak2 otak aku ni macam ada blur sket apalah yang nak dimerapukan nih... Kekekkee...

Wah wah wah... Bajet macam banyak benda jer yang aku nak stori kan ek... Serious banyakkkkkk sebenonyer stori mori yang aku bleh share kat dlm blog ni tapi aku sendiri kompius tahap gaban... tatau nak start kot mana... 
Nak bukak citer pasal open house rayakah? Takut korang bosan plak nanti... Tapi macam best jer kalau aku bukak citer pasal raya ni kan... Dah sah2 masih lagi di dalam mood raya yea tak.... So, haruslah cerita pasal raya... Woohooooo! 

Tapi sebelum tu aku nak bgtau kat korang yang gambo2 dalam entry ni adalah caca marba... Memang takde flow langsung.... Mood amek gambo tahun ni memang yilek podachik... So harapnya korang berpuas ati jelah dengan gambo yang aku tempek dlm ni... Asal kalerful2 dah... Berseri la jugak blog aku ni kan.... Kekeke...
*gambo cilok pun banyakkkk ni... muahahaha!*


Anyway.... Semestinya raya tahun ni agak berlainan sket dari tahun lepas... Bermula dari penghujung ramadhan aku dah dok berkira2 dengan 
Tuan Beso nak buat ke tak nak open house tahun ni pastu sampailah ke hari sebelum open house tu we both masih lagik dok weng2 pasal menunya... Dok pikir nak masak apa and last minute masih lagi dok tukar menu... Punyalah indecisive tak hengat! Memang sengal tahap gaban ok... 





Tapi, kala
u nak bandingkan dengan raya tahun lepas, open house raya aku tahun ni sangatlah super duper trooper meriahnya! Hehehe... Sape kata beraya di perantauan tak best? Silap beso tau.... Hiks! Tak yah pi jauh, tengok aku jelah... Sampai tak cukup kaki tangan ok dok melayan tetamu yang datang... Bukan takat tu jer... Food yang aku sediakan on that day pun ala2 kepupusan dengan kadar yang sangat mengejutkan! Huahuahua... Terkejut unta tuan rumah! Hiks! *gambo food tarak... tak sempat daaaa*


Kalau nak kata aku masak sikit sgt memang tipu... Tapi kedatangan tetamu on that day memang diluar jangkaan... Ramai nyer masyaAllah! Sampai aku dengan Tuan Beso terkedu sekejap... Tak tau nak layan cemana... Hahahaha.... Gila pathetic ok! But we managed anyway.... sape tak kenal Tuan Beso dan Mem Beso... PR baekkk punya! Muahahahaa...
*siyes aku weng!*


Kalau aku nak comparekan dengan last year, lebih kurang sama jer sebenonyer bilangan orang yang kitorang jemput kali ni... Tapi this year almost everyone yang aku jemput tu turned up... Yang last minute dapat invitation pun still sudi jugak dtg... Wahhhh giler hepi tak hengat aku tau! Sayangnya we didnt really get the chance to snap pictures with everybody.... Tuan rumah tak menang tangan you! Henpon ke mana... Camera ke mana.... Anak2 aku pun buat hal memasing sebab mak pak dia tak cukup bantuan pernafasan nak risaukan kebajikan anak2 on that day.... owh kesian! huk huk huk...


so, korang buleh bayangkan sendiri la cemana havocnya OPEN HOUSE raya aku.... jangankan kata nak amek gambo, nak makan pun aku tak sempat... Sakan sangat dok melayan tetamu! Pendek kata, memang meriah giler lah! Berbaloi2 rasanya dpt gather2 camni walaupun setahun sekali... Aku rasa macam lagik meriah dari sambut raya kat mesia.... Hahahhaha... stemen berani mati nampaknya di situuuu..... Sakannnn tuuuu!
*wink wink*


Uihhhhh ape tak sakan nyer you all! Tetamu aku yang terakhir on that day left our house at slightly past midnite.... malam tu aku berdua laki bini tido kol 2.30 am tau... Ni baru betul2 punya open house ni tau! Kalau mak mai aku tau tu, kompemlah dia kata anak sedara dia ni dah LUPA DIRI.... Tapi, relaxla mak mai... raya kan setahun sekali... So, setahun sekali ajelah anak sedaramu ini LUPA DIRI! Muahahaha....


Yang penting.... Aku hepi.... Tuan Beso hepi... Anak2 aku pun lagilah tersangat hepi tidak terperi! Walaupunnnnn.... Badan sangat penat sebab masak macam orang kenduri kawen.... mata sangat ngantuk sebab tido 4 jam jer the night before... And perut sangat sangat sangatlahhhhh lapar sebab dalam sebok2 tu manader masa nak makan.... Tapi memang berbaloi2lah sampai semua keletihan tu tak terasa sebab excitement menerima dan melayan tetamu2 yg dtg aritu memuncak2! Hopefully dorang semua pun hepi and tak serik nak dtg open house we all lagi next2 year...


Di kesempatan ini memang aku nak ucapkan ribuan terima kasih pada yang sudi dtg ke open house raya we all last saturday.... Walaupun dah seminggu lebih berlalu tapi masih terasa kemeriahan suasananya.... Terbayang2 lagi kat mata aku ni Setiap sudut rumah aku ni dipenuhi tetamu... Sampai ada jugak yang menyelit2 dok kat dapur ok! ada tu siap tolong bukak lopes lagik tau.... saper la tu ek! hahahaha..... pendek kata memang kemeriahan suasana hari raya tu sangatlah terasa di rumah aku ni.... nasib baik rumah ni ada 3 tingkat aje... kalau seploh tingkat camno? group bebudak jer dah conquer basement and upper floor.... dari atas ke bawah... dari bawah ke atas.... nasib baiklah takde insiden yang merbahaya... idok kalu tercemar suasana hari raya yang mulia... hehehehe.... alhamdulillah suasana havoc giler dapat di menten sampai ke sudah... I loikeeee! Kaakkakaa.... 



owhh entry ni kalau aku detailkan setiap benda kompem sampai esok pun korang takkan habis baca.... dah la aku ni kuat mengomel kan... hehehe...  so lets cut the loooooooooooooong story short.... 


di kesempatan ini jugak, aku jugak nak mohon maap yeak pd kengkawan semua.... Maafkan kami seadanya kalau layanan kurang memuaskan... Kalau ada yang kecil hati kot aku kurang berborak, terlupa nak jemput makan dan if let say kurang selesa dengan keadaan rumah yang dah macam tin sardin kena penyek tu, harap dihalalkan lah yea... Nanti kalau raya jatuh musim summer, insyaAllah aku buat open house kat back yard pulak... Ala2 open air gitu! Korang nak buat marathon pun buleh kat belakang tu haa... Hehehe...  

Cerita raya akan bersambung lagiiiii.... Tungguuuu...



0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails