...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

aku pun dapat pressie!

eceh! title tak buleh belahhhh.... sangat OVER da vavazzzz gituh! kekeke.... tapi korang dah tau kan aku ni memang kekadang OVER terlebey sudaaa.... nak buat camno... bukan salah ibu mengandung... cuma salah aku jer kot terlebih minum SODA GUMBIRA..... hehehehe..

kat bawah ni aku saje suka SUKI hepi HEPI nak tempek gambo cenderahati yang aku dapat dari tetamu2 yang datang ke Open House Raya aku aritu.... haruslah aku rasa TERHARU yang tidak terperi.... sape yang tak suka dapat hadiah yea tak... of cos lah suka... tu yang tetiba jadik OVER sampai nak menunjuk2 dalam blog ni haa... kakakkaa...

ehhh takdelah niat nak menunjuk apa pun... cumanya blog ni kan lebih kepada berunsur peribadi dan untuk kenangan hari TUA aku... so, sepanjang meniti usia ke arah itu, haruslah kan  aku abadikan setiap detik yang aku rasa sangat penting untuk dijadikan kenangan sepanjang hayat.... seploh doploh tahun dari skarang kompem aku tergelak sengsorang kalau baca balik blog aku ni haaa.... mintak2 panjang umur dan tak nyanyuk la kan... hehehhe....

ishhh ni yang aku tak berkenan sungguh dengan habit merepek aku ni... mukadimah aku aje dah panjang berjela.... belum masuk isi perut entry lagik... tau2 jek dah lenguh jari aku dok menaip ni haa... hadoi... oklah oklah.... lets take the short cut jelah yea...

on that day tu bukan alyssa sorang jer dapat hadiah... aku pun dapat ok!!! eceh! bernada jeles nampaknya dengan alyssa! kakakaka.... tak sesueiiiii..... :-P

nak tau apa aku dapat.... jeng jeng jeng...

yang kat atas ni pressie from parents' besfrens si aiman... on that day tu aku memang jemput kengkawan aiman datang with the WHOLE family and to our surprise, everyone turned up! mak bapak, adik beradik semua datang sekali.... dorang datang pulak bukan dengan tangan kosong... aduhaiiii malu tak terkata aku tau.... dah la dorang sudi datang pastu susah2 plak bawak buah tangan.... terharu i youuuuu! ;-)
tu diaa... dorang tu macam tetau aje aku suka candle holder tau... memang i loikkeeeee laaa.... bunga yang kat belakang tu pulak di bawak oleh Boss BESO Tuan Beso.... he came with the yellow rosses... sekali pandang macam dalam iklan ENCHANTEUR pulak Boss BESO laki aku aritu.... aaawww!! ;-)

disebabkan vase kat dalam rumah ni  telah kePUPUSan so, terpaksalah aku JEMAAHkan roses yang dia bawak tu dalam satu vase yang dah memang ada bunga rose yang aku letak dalam tuu... nampak meriahhh giler la pulak ok! katanya the more the merrier! eceh!

kalau bunga yang kat atas tu dari Boss BESO Tuan Beso... sepasu bunga orchid yang kat atas ni pulak pemberian dari Lady Boss Tuan Beso... hehehhee..... nampak no laaa yang laki aku tu setakat kuli aje kat opis tu haa.... bukan sikit2 boss kat atas dia.... semua pun boss cuma dia aje yang bukan boss.... balik rumah jelah boleh perasan jadik BOSS kejap... keh keh keh... tapi semua boss2 Tuan Beso, semuanya sempoi2 belaka.... tak eksyen tak berlagak tak control macho pun.... cool aje memasing... semuanya sama beso aje saiz kepala... tu yang masing2 boleh masuk kepala masing2 kot.... hehehehe....


yang kat atas ni pulak one of Tuan Beso punya teammates yang bawak.... aiman dok usha2 aje tau mendalah ni... ape taknya... coklat kan semua bebudak pun suka... tapi dia tatau yang coklat ni bukan untuk dimakan begitu sahaja yea cik aiman ku sayang.... nehi nehi nehi... coklat ni ala2 diminum dengan hot drinks gituuu.... maka akan cairlah coklatnya dan bersatu mesra di dalam air tersebut... lalu diminum dengan rasa yang penuh nikmat sekali... kekekeke..... adoi! geli tekak la pulak baca stetmen geli2 ni! hiks!

ala ala ala..... suka nyer ati aku bila melihat bunga2an warna pink ni tau.... macam tetau aje Mem Beso dalam rumah ni adalah pencinta kaler PINK! hehehehe..... nasib baiklah daun2 tu tak pink jugak... idok kaluuuu.... kompemlah bertukar jadik PINK mata hitam coklatku ini... muahahhahaa.... mekasih yea pak mail yang hensem awet muda! lenkali bawak satu lori bunga pink untuk saya tauuu..... hehehehe saya memang sangat OVER!!
haaa.... yang ni plak adalah buah tangan dari sahabat yang dah lama aku kenal tapi baru lah sekali tu kitorang berkesempatan bertentang mata dan bersua muka..... chewahhh! ohhhh kalau  nak citer kronologi perkenalan aku dengan sahabat aku  yang sorang ni memang panjaaaaaaaaang giler la plak kang... so tak yah la aku citer kat entry ni ok.... nanti aku bukak cerita tu kat entry lain aje....

apa pun memang tak sah kalau aku tak ucapkan MANGE TAK to Jasmine and suaminya yang sempoi tu sebab sudi datang ke rumah aku siap bawak buah tangan plak tu.... kalau alyssa dapat 3 presents from auntie jasmine and uncle adam, mommy dia pun bleh eksyen berlagak dapat 3 pressie jugak tauuu... kakakkaa..... mommy alyssa memang tersangatlaaaaahhhhh OVER tak hengat donia!

yang bestnya bila dapat CD compilation lagu2 raya evergreen.... fuhhhh!!! malam2 dengar lagu raya dari CD tu boleh tangkap leleh ok!! syahdu syahdan hati ku mengenangkan kampung halaman.... hua hua hua.... tetiba!

but most of all.... aku sangat terharu dengan magnet pemberian Jasmine ni..... so sweet! i LOVE it! thanks so much for your kindness! it means a lot to me... sob sob sob...

oklah.... entry yang sepatutnya TIDAK panjang ini dah jadik meleret2 la pulak..... eleh! macam tak biasa pulak kan... aku ni kan OVER... dah baper kali aku nak bagitau kat korang... so, kalau korang dah sangap doploh juta kali masa baca blog aku ni memang aku takleh buat apa lah kan... sape suruh korang baca dari A sampai Z.... aku tak suruh pun.... korang sendiri yang gatal nak baca kan... hehehee.... so... agak dah sangap patploh juta kali tu pegilah masuk tido... dah takde menda lagi aku nak merapu dahhh..... aku pun nak tido dah niiii....

chiow chin chauuuu.....  muahhssss!

~ halamak! terlupa plak aku nak snap bunga yang JULIE bawak aritu... adoi! hopefully julie tak baca laa blog aku ni ek... eleh macam la julie tu tau aku ada blog pun... hehehehehe....

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails