...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Unpacking!

Omakkkk ai! Tolong mak tolong! Huhuhu.... Kot yea pun nak jerit panggil mak tu agak2 la yeak! Macam la mak aku dengo! Huhuhu... Sedey2!!



Tapi kalau mak aku ada kat sini pun kompem dia fengsan doploh juta kali tengok beg2 aku yang berlambak2 tu! Aiseh! Senget plak gambo beg... Agaknya tuan punya blog ni pun dah senget kot! Huhuhu... Jangan korang pun senget skali tengok gambo beg tu sudah lah yeak... Belum lagi tengok isi perut beg tuh! Mau fengsan patploh juta kali pastuh! Kui kui kui!


Nasib baikla Tuan Beso sedia menemani isterinya yang terchenta ni dok mengunpack beg... Bukan setakat teman jek... Dia pun kena paksa mengerah tenaga zahir dan batin skali! Padan muka dia! Kakaka... Dah tuuu masa menyopang dia jugak yang lupa diri... Skarang mari kita hadapi susah senang mengunpack bag bersama... Kita kan sehati dan sejiwa! Wieee...



Aku dah nak pitam dah ni sebenonyer... Haritu masa packing beg kat US rasa macam nak muntah belahak... La ni plak rasa nak pitam gelap mata! Huhuhu... Mana taknya... Dah kuarkan segala tok nek isi perut dari beg tu satu bab... Nak kena lipat balik plak baju2 yang renyuk sejuta tu lagi satu bab... Pastu nak kena sortkan pulak ikut masing2 punya harta... Habis bab yang tu nak kena simpan plak harta memasing kat tempat memasing.... Adoi! :-(



Tu baru sikit tu... Belum lagi aku sentuh benda2 yang lain... Segala mak nenek kasut, accessories, buku dan memacam lagilah yang dah terhambur keluar dari perut beg belum di amek kira lagik tu.... So, korang boleh bayangkan lah serabut tak serabut otak aku skarang ni... Tengok gambo kasut kat atas ni pun naik serabut otak aku! Kalah kedai kasut! Kusut otak aku nak nyusun nanti tau! Huhuhu...

Nak komplen pun dah tak guna dah... Bak kata omputeh, the damage has been DONE! Bak kata orang melayu pulak... Nyesal kendian takde gunanya... Nak tak nak... Suka tak suka... Terima jelah yeak!



Ni sume salah Tuan Beso! Haa! Tengok tu! Menyempat lagi tu dia nak tayang baju depan aku! Ishhh ishhh ishhh!! Aku suruh dia simpan baju2 dia dlm wardrobe tapi boleh pulak dicuba satu persatu... Kalau sikit2 takpe lah jugak nak diterai... Last2 dia plak yang pening nak lipat balik baju2 tu semua... Aduhaiii!! Tak kira! Lipat balik!



Haaa tu laaa... Sape suruh sopang tak hengat donia?! Lenkali bawak mengucap sket masa sopang tu daddy oi! Ini tidak, sampaikan hari terakhir kat US tu pun masih lagi dok pikir nak sopang lagik! MasyaAllah laki aku tuh! Bab2 sopang memang mengalahkan pompuan! Nasib baik dia dapat bini yang jarang2 nak amek kesempatan... Eceh! ;-)

Oklah korang... Aku nak stop membebel dah ni... Sakit otak la plak tetiba... Korang doakanlah supaya otak aku masih di tahap yang stabil yea... Jangan esok lusa aku masuk hospital bahagia gara2 jadik gila mengunpack beg sudaaa!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails