...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Disaster!


Huhuhu... Sedey sedey! Sangat sangat sedey! Baru jek balik holiday tetiba dah sedey! Camno nih!

Betul2 punya dugaan la tau... Apa taknya, terkezut unta skejap aku tghari tadi bila turun ke besmen... Nasib baik aku takde penyakit lemah jantung... Idok kalu memang terus jatuh tertonggeng kat besmen yang penuh dengan air tu haaa!

Ya rabbi! Memang mengucap panjang aku tghari tadi! Besmen aku banjir korang oi! Aduhaiii! Memang terencat sekejap otak aku tadi! Mana taknya... Sebulan yang lepas aku tinggalkan rumah ni semuanya dlm keadaan yang molek, cantik, bersih, harum, berseri dan berkilat lagiks tau! Tetiba arini nampak air penuh kat laundry area tuh... Tak ker terkujats rhino aku dibuatnya!



Terpekik terlolong aku panggil Tuan Beso kat atas... Terus tergamam pakcik tu tengok air yang bertakung kat besmen we all... Tapi kami agak bernasib baik jugakla sebab playroom area tak terjejas... Store room dan laundry aje yang agak kronik sket! Aduhhh sedey gile tau! Baru jek aku laki bini mengemas store room tu before we went for holiday... Masa tu kes store room kena ambushed dengan tikus! And now plak macam kena langgar dengan todak plak store room aku tuh! Huhuhu...



Tuan Beso terus contact plumber yang attached dengan housing agent kitorang time tu jugak... Nasib la kan wiken pun dia kena keja... Dah tu, nak buat camno... Takkan aku nak biarkan besmen aku banjir camtu... Ntah air dari mana pun aku tatau... Ishhh geli gila seh! Dlm half an hour pastu mamat tu dtg siap bawak girlpren dia skali.... Alaaa ciannya! Tengah dating kena kacau plak yeak... Sowielah yeak... Emergency situation memang tak kira masa... So, ampun dan maaflah kupinta! Huhuhu...



Lepas gitu2 gini2... Mamat tu terus kol sorang lagi mamat suruh pump out air yang bertakung kat laundry area aku tu... Yang kat dlm store room tu pulak terpaksa dipostpone sebab we all kena keluarkan dulu segala tok nenek barang dlm bilik tu... Ishhh saje je nak menambahkan keja aku yang dah sedia berlambak ni tau! Ni yang tetiba rasa cam nak nangis ni! Uwaaa!!



Tapi takpe... Anggaplah ini sebagai dugaan dari yang Maha ESA... Mana kita nak tau kan disebalik semua yang terjadi ni ada sejuta hikmah yang tersembunyi ker... So, tenang2 aja! Yang rosak boleh dibaiki... Yang buruk boleh diganti... Yang kotor boleh dibersihi... Ehhh ada ke perkataan tu... Hehehe...



Aku tengah bersabar menanti hari esok... Tuan Beso akan berdiskusi dengan agent rumah dan jugak agent insurance pasal tsunami yang telah melanda di besmen aku tu... Am hoping that they will give us good respond plus good news buat pengubat hatiku yang lara ini! Wiehehehe...

Cheerrrssss!! ;-)

~ habis jahanam carpet aku kat store room tu! Bengangg tahap gaban!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails