...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Nasi lemak...

Bila tengok besmen aku banjir kilat tadi tetiba macam hilang pedoman la kejap! Ikutkan hati ni cam malas giler nak masak... Tapi bila pandang muka Tuan Kecik tu kesian la pulak... Semalam dah beria2 aku janji ngan dia nak masak nasi lemak... Takkan tetiba nak kensel plak kan... Ooohhh tak baekkk ok!
Janji harus ditepati...

So, nasi lemak koboi jek yang mampu aku buat... Apesal koboi? Ntah... Tatau laa apesal... Maybe sebab time masak tu aku tengah rasa geram macam nak tembak orang kat kepala kot! Kekeke...



Ehh korang abaikan jelah aku merapu ni yeak... Otak aku dah separa normal ni... Serabut dengan kes besmen tu laaa... Walaupun aku cuba utk tidak berpikir pasal tu tapi kenot laa... Nasib baik la kerja2 meng-unpack bags sudah selesai... Idok kalu memang gila serabut taik unta otak aku! Huhuhu...



Nak citer pasal nasi lemak tapi terus tersasar jauh nampaknya ni... Aduhai! Maaplaaa kengkawan yeak... Tak tau dah nak sambung tang mana citer pasal nasi lemak tu... Tadi macam banyak idea jek nak ditulis... Tetiba terkeluar citer pasal besmen plak... Terus potong stim aku tau!


So, korang tengok jelah gambo yang aku tempek ni yea... Takle berseri mana pun nasi lemak aku tu... Tapi anak bujang aku makan macam tak penah jumpa nasi lemak seploh tahun! Sungguh2 dia belasah makan nasi dengan sambal tu kau! Padahal arini sambal aku tu boleh tahan pedas! Maklumlah... Jiwa kacau kan masa tengah masak tu... Ihiks! Amazingly, Habis licin nasi satu periuk... Sambal tumis pun tinggal sikit aje... Vagus vagus!! Makan sampai kenyang yea anak2... Hehehehe...

Sudah terubat jiwaku yang lara bila tengok anak aku makan nasi lemak dengan sepenuh jiwa dan raganya... Terlupa sekejap aku pasal banjir kat besmen tu haa... Hehehe.... Macam ayat dalam drama la pulok yeak!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails