...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

New York City...

MUAHAHAHA... sekarang akulah yang berkuasa dalam rumah ini.... takde sape yang boleh melarang aku buat sesuka suki hati aku.... kakaka... dah macam tersampuk jin la pulak ni... hahaha...

sebenonye aku ni tengah layan mata yang tak ngantuk2 ni haa.. padahal dah dekat kol 2 am dah kat CPH ni... semua orang dalam rumah ni dah tido kecuali aku! hahahaha!! tu yang macam naik tocang tu...

sementara mata aku masih lagi segar bugar ni kan, apa kata aku start berceloteh pasal holiday suka suki kitorang aritu nak... ok sediaaa semua... fasten your seatbelt and sit tight.... pengembaraan bermula... three... two... one... eceh!

kat NYC aritu kitorang spent about 4 days 4 nights... memula ingatkan macam cukup jek stay kat NYC tu 4 ari... rupanya tidak... ada can nak pegi lagik ni... ngeh ngeh ngeh....

dalam flight CPH-Newark
we all sampai Newark pagi 2nd July pastu terus amek cab ke NYC... tak jauh beno pun antara Newark dengan NYC tu... adalah dalam stengah jam gitu kot we all sampai ke hotel... boleh tahan ngantuk gak la biji mata memasing... almaklum jelah... flight from CPH tu early morning... kol 5 pagi dah kena kejut anak2 bangun... mak paknya pun the night before tu memang dah tak lena tido dah... semangat nak berholiday la katakan...

sampai kat hotel tu tak boleh check in terus sebab awal lagi katanya... so, we left our bags there and merambu berjalan sekitar hotel dalam keadaan yang separa mamai... hiks!

cuaca jangan cakap la kan... memang PANAS PANAS PANAS... giler PANAS kau! macam nak terbakar kulit aku dek kepanasan yang melampau... al-maklumlah kan.... aku kan tak biasa panas2 camni.. kakaka.... geli ketiak weh! serious ayat tu macam sengaja cari pasal nak kena kutuk gitu! ayat berani mati okeh! muahahhaa...

first day di bumi US bekfes makan BAGEL! woohooo...
tapi serious korang... wa tak tipu lor! kat sana punya cuaca memang PANAS ya amat kalau nak dicomparekan dengan CPH... weh! jangan la korang comparekan dengan cuaca kat mesia tu... dah sah2la kan mesia tu memang panas sepanjang tahun.... tapi cuba lah korang simpati sket dengan aku yang bertaraf kewarganegaraan MALAYSIA tapi merantau engikut suami terchenta mencari rezeki di negara orang ni... sah2 la aku kurang terdedah dengan kePANASan dan keHANGATan cuaca cam kat mesia tu yea tak...  so, I tak biasa la panas2 ni... muahahaha.... geli anak tekak aku!

anyway, hari yang pertama tu takdelah kitorang sakan sangat berjalan... penat lagi la katakan.... lepas checked in hotel tu kitorang bantai membuta tak hengat sampai jejak kol 6 pm kot... mananya tak syiokk membuta... sebelum tu dah pekena nasi "HALAL GUY" yang sedap tak hengat! siyes memasing jadik ular sawa macam baru telan anak kambing pastuh! hehehe...

lepas bangun tido tu semuanya cergas semacam.... terus bersiram mandi manda, bersolat dan bersolek ala kadar pastu cabut keluar... apa kes holiday nak dok kematu dalam hotel kan... sah2 selagi boleh ukur jalan tu memang wajiblah diukur setiap inci! hehehe...

Times Square
Times Square yang glemer dengan billboards beso bagaknya tu tak jauh jek dari hotel yang we all duduk kat NYC tu... adalah dalam lebih kurang 3-4 blocks away kot... so, itulah tempat pertama yang kitorang tuju on the very first day tu... nak terjah jejauh takut plak bebudak meragam... lagipun kalau ikut time CPH sepatutnya dah masuk waktu belayar di alam mimpi dah time tu... hehehe...

walaupun time tu dah malam tapi bandar NY tak pernah sunyi sepi... umat manusia masyaAllah sikit punya ramai macam semut... nak jalan pun punyalah seksa kat Times Square tu... nak amek gmbo satu family guna tripod pun dok pikir berpuluh juta kali! yelah kan.. skali tetiba ada malaun mana yang jalan tak tengok kiri kanan pastu tersadung kaki tripod aku tak ke naya tu.... habis hancurlah gamaknya camera bagak kesayangan Tuan Beso aku tu haa... nangis air mata duyung plak kang laki aku kat tengah2 kota NY tu... hehe... so, activity mengambek gambo malam tu tak baper nak cergas sangat... kitorang amek buat syarat jek malam tu...

posing ditengah2 lautan manusia @ Times Square
actuallynyer sebelum ni aku dah pernah dah jejakkan kaki ke NYC... masa2 aku jadik student zaman dolu kala punya citer la ni... tapi time tu we all (aku dan kawan2ku) datang menyinggah for few hours aje kat sini... dulu manalah ada duit nak stay overnight kat NYC... mahallll wooo! tak mampu la eden weh! dah dapat berjalan masa tu pun dah kira cam miracle gitu... aku ingatkan memang tulah kali pertama dan terakhir dalam hidup aku ni menjejakkan kaki ke bandar yang paling sibuk dalam dunia ni... hehehe...


@ Times Square
Tuan Beso pulak memang tak penah pun jejakkan kaki ke NYC sebelum ni... kiranya pestime la ni dia mencemar duli ke situ... dulu aku ajak dia travel sekali tapi mamat tu eksyen tanak ikut... dia tak main la travel2 time student2.... skema habis ok mamat tu.... dok pulun study aje kejanya... aku taulah dia tu top scorer... ajak travel time summer hols pun tanak... eleh nyampah!

M&M World...

woohoooo!! kalerful you!! berpinau biji mataku! hehehhe..
tapi aku nyampah2 sayang sebenonyer ngan Tuan Beso tu.. sebab dialah aku mampu menjejakkan kaki semula ke NYC dan bukan takat tu jer... kalau dulu aku sekadar singgah kejap jek dan tak smpat pun nak panas bontot kat NYC tu tapi kali ni punya trip memang sakan habis.... 4 hari 4 malam aku tawaf bandar New York!! woohoooo!!!! TENKIU TUAN BESO ku SAYANG!!!

the next morning tu jumpa pakcik botak yang berkenan dengan anak2 aku! ngeh3
alamaksss sudah terkeluar landasan daaa... apakah ini tanda2 aku sudah mengantuk? owhh tidakss! ehe.. takpelah korang semua... esok lusa aku sambung la lagik yea... lagipun banyak lagi yang aku nak merapu pasal NYC ni... kalau semua sekali aku tibai dalam sat entry mau 4 hari 4 malam pun tak habis... wieee....

chio chin chauuu!!



0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails