...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Menu simple...

Arini aku masak paling sempoi... Kobis + celery goreng dengan soohoon dan udang... Pastu aku buat ayam tandoori... Cukup simple cukup mudah dan cukupla tu untuk aku dan Tuan Beso berbuka arini... kari semalam pun masih ada sikit lagi so, jangan nak membazir di bulan2 pose yang mulia ni... Tuhan marah nanti! Hilang barakah bulan pose kalau membazir tak tentu hala kan... ;-)



Wahh macam ustazah la pulak yea... Kekeke.... Tapi samada korang sedar atau tak, ramai diantara kita yang suka membazir di bulan puasa... Tengah lapar memang itu nak makan, ini nak makan... Tapi kan, secara logic akal nya, mampu ke perut kita nak menampung makanan yang banyak? Konsep berpuasa tu pun dah lari ke laut sebenarnya kalau time berbuka melantak tak hengat2 diri... Betul tak kengkawan?

Jadiknya... meh sini ustazah nak pesan... Baca bismillah dan baca doa sebelum makan tu... Jangan membazir dan jangan melahap... Ingat2 diri tu sikit... Berhenti makan sebelum terlambat... Dannnnn... Jangan lupa solat!

Peace NO war! Selamat berbuka! ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails