...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Menu semalam...

Menu berbuka pose kami anak beranak semalam...



Sambal goreng jawa... Fevret Tuan Beso ni! Jangan memain korang! Laki aku tu 100% memang takde darah jawa pun... tapi disebabkan asalnya memang dari BP yang terkenal dengan ramai penduduk2 berketurunan jawa, so nak tak nak terkenalah tempiasnya! Tapi tang selera jer ok... Tang lain tak... Hehehe...


Kat atas ni pulak kalau korang tak tau memang laaaa... Tu la dia Gulai asam pedas cair ikan (seabass) dengan sawi jeruk... Fevret aku tu! ;-) dulu... Kini dan selamanya lauk ni memang all time fevret guwe okie!! Arwah abah pun suka sesangat makan gulai... Kalau tetiap hari masak gulai pun takpe... Siyes dia tak komplen! Hehehe... So skarang sudah menurun kat anak pompuan sulung dia ni pulak nampaknya! Wieee...


Yang ni plak Ikan 3 rasa... Fevret aiman!


Sekor ikan tu rasanya aiman sorang jer yang abiskan... Dia memang suka sesangat kalau aku masak ikan 3 rasa ni... Memang bertambah2 dia makan! Licin pinggan dia tau! Nak2 ada kuah asam pedas! Fuhhh lagi sakan aku tengok dia makan!

Haaa sangat adil kan aku memasak semalam... Semua orang yang berpuasa dlm rumah ni dpt menjamu selera masing2 dengan lauk fevret masing2! Tu yang nasi seperiuk habis tuuu... Buruk lantak betol! Kakakaka...

Syukur alhamdulillah... Dari tak habis baikla habis... Tapi aku rasalah kan... By the time ramadhan melabuhkan tirainya, berat we all surenya lah naik bukannya turun pun... Ni semua gara2 makan tak hengat! Tak lama lepas makan plak terus tido... Ehh sebelum tido pekena deroyan dulu, baru lena macam ular sawa telan anak gajah... Kakakaka... Pastu barulah sedap lena diulit mimpi... Zzzzzzzz.... ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails