...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Menu arini...

Arini aku memasak agak kalut dan kompius sket... Sebabnya terjah dapur pun dah lambat gara2 balik pun lambat dari zoo... Owh yesszaaa kitorang pegi ke zoo arini... Pegi melawat sahabat handai aiman kejap! Kekeke... Aku citer pasal zoo dlm entry lain la yea... Entry ni khas nak menayang menu berbuka pose untuk arini...


Lauk kat atas ni ialah daging salai masak lemak cili api dengan rebung... Dah lama sebenonyer aku mengidam nak makan lauk ni... Tapi malas giler nak buat... Hehehe... Dasar pemalas sungguh kan aku ni... Tapi tetiba arini bila Tuan Beso suruh masak lauk daging, aku terus teruja pulak nak masak lauk ni....

Fullamakkk! Memang masyukkk giler okeh! Hilang rasa kempunan bila dah dapat makan daging salai lemak cili api ni tau... Yang bestnya satu rumah kena cili dengan aku! Kakaka... Berasap telinga memasing makan nasi panas2 dengan lauk lemak cili padi ni! Nak2 siap dengan rebung lagik tuh! Walaaweiiii.... Air hidung, air mata dan segala jenis air lah keluar meleleh! Jangan tak chaiyok!! :-P


Yang kat atas ni pulak baby khailan aku celur sekejap pastu simbah dengan shrimp in oyster sauce... Memula tu ingatkan nak goreng khailan ikan masin... Akan tetapi, hasratku terbantut... Ikan masin yilek podachik! So, menu tersebut terpaksalah di postpone sehingga ke suatu tarikh yang akan datang... Bila stock ikan kering dah ada la maksudnya tu.. Huhuhu...

Dedua lauk aku tu macam tak ngam2 ho gitu kan... Cam tak serasi aje bila digandingkan bersama yea tak... Tapiiii... Apedehal... Bulan pose ni semua pun sedap... Semua benda pun belasah masuk ke anak tekak... Dah tu nak buat camno... Dah perut kebuluran seharian menahan lapar dan dahaga... Bila sampai Waktu berbuka, kompemlah kan nampak apa jer yang ada depan mata tu dibelasah yea tak... Kekeke...

Burpppp.... Alhamdulillah! Kenyanggggg banget nih! ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails