...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

cite NYC lagiks!

arini mencabar betul la tau... tergugat kewibawaan aku nak mengapdet blog ni haa... tergendala agenda aku nak bersiaran secara berhemah memblog cerita ceriti holiday suka suki kat korang semua.... ni semua gara2 aku TIRGODA!

aauuwww!! i TIRGODA youu!! wieee..... korang terpedaya ke dengan cerita aku.... wallaa.... pandai aku goreng cerita ek... dengan mudah korang terpedaya... kui kui kui.... kalau nak tau, memula aku tergoda dengan Asmaradana.... hiks! tak caya ker? percayalah! aduhaiiiii tetiba aku terpaku depan lappie ni ha dok mengadap slot samarinda tu! gila tensen Tuan Beso yang ku sayang.... bengang la mamat tu tengok aku tepana ngadap Asmaradana... kot kalu terpana tengok muka hensem dia tu lain la kan... kekeke.... tapikan, apesal la aku tetiba boleh TERgatal tangan sangat nak pi bukak website tv3 tu ek! adoi! adoi! adoi!

cruise yang bawak we all tour satu NY
skarang ni pun aku tengah layan Asmaradana gak sesambil mngapdet.... oihhhh... korang tak kenal lagi ke dengan aku yang sangat bijak menggunakan masa... wieee... aku kan multitasking! keh keh keh... padahallll..... sebenonyer tadi aku dah kerahkan Tuan Beso dan anak2nya masuk tido... itu adalah satu arahan daripada Mem Beso.. sape berani melawan siap laa.. aku cabut bulu kaki dorang selai2... kekeke.... Tuan Beso tadi berat kaki nak masuk tido.... dia pun dah tirgoda dengan Asmaradana nih... siap kena sound dulu tu barulah dia melangkah longlai pi masuk tido... ewah2 tak ingat ker esok awak tu kerja... kitorang ni lain laa kan.. loooooooooooooong holiday! hiks!

anak2 pun aku kerahkan skali dorang pi tido dlm bilik memasing... sikit punya berdrama bagai esp Mem Kecik tu... ishhh kenot kenot... mana boleh bagi dorang bersengkang mata... selagi mata dorang tu celik segar bugar jangan harapla aku nak bermultitasking camnih.... dok menciak2 mengicau2 kat telinga ni haa... so, pi tido masing2! hahaha.... tu dia mak singa dah mengaum.... berani dorang say NO.... hiks! aku ni takdelah zalim sangat.. sikit jer... lagipun bebudak tak bagus tido lewat malam... mudarat kang sape plak yang susah? mommy gak yang susah... so, ikutlah kata ibu... syurga kan di bawah tapak kaki ibu... eceh!


hah kau! aku kalau bab2 merapu ni memang serah jer kat aku.... bak kata cikgu BM aku dulu, adilatul kalau buat karangan memang berjela2... kwang3... tapi dulu aku takle selalu terkeluar landasan... dulu dangat lurus bendul straight macam tiang.... skarang ni... jangan kan kata terkeluar... terus terjunam kelaut tak hengat donia ni... muahahhaha...

eh eh eh.... dah tengok tak gambo2 yang aku tepek kat entry ni.... sebenonyer gambo2 ni semuanya aku cilok dari FB tu... so sesape yang link ngan FB aku tu janganla plak dok puzzle "macam pernah kulihat gambar2 ini"... keh keh keh... sah2 la kan... semuanya aku copy direct dari FB jer pastu tempek terus dalam blog... kes malas nak tempek gambo lain so apalagas... dok rolling2 balik la gambo2 tu jer... bijak tak aku? wiee...

mainly gambo2 ni masa we all meround buang masa naik kapal pusing satu NYC.... sebenonyer Tuan Beso dah beli in advance NYC Visitor Pass so kiranya naik cruise pusing satu NYC ni termasuk la dalam tu... we didnt have to pay the ticket anymore cuma kena collect ticket kat counter jer... everything was included in the PASS termasukla tiket nak masuk ke Empire State Building, ke Statue of Liberty dan segala macam tempat yang termasuk dalam category "Tourists Attractions".... on top of that boleh naik bus HOP ON HOP OFF baper juta kali ikut suka ati memasing... cool giler kan!

kalau megikut firasat dan kiraan Tuan Beso yang handal bab2 ilmu hisab tu, kitorang terjah 3 tempat jek dah balik modal dah beli Visitor Pass tu... so, memang berbaloi2 you! pasni sesape yang nak terjah ke NYC and malas nak pikir2 pasal nak beratur bayar tiket memang aku sajes korang beli NYC Visitor Pass ni... tapiiii.... ada tapinya... if and only if korang memang stay lebih dari 3 hari lah kan baru berbaloi beli Pass ni... if not macam tak berbaloi sangat sebab kekurangan masa nak menerjah tempat2 tu... dari nak untung terus rugi la plak jadiknya... so, u must know how to budget your time and money as well... macam aku memang beruntung dapat partner-in-crime yang pandai selok belok travelling ni... untung i kan! tinggal goyang kaki dan gelapkan muka jek... kekeke...

haaa sape pandai cuba teka bangunan apa kat atas ni... wieee.... main teka teki kunun... macam tak sesuai gitu... macam la korang tak penah tengok bangunan ni kan... tipu la korang... aku yang jenis tak penah nak amek pot pasal bangunan2 kat dunia ni pun boleh terTAHU pasal building ni... it used to be the tallest building in NYC... now no more daa... and the best thing is building ni glemer dalam citer Sleepless in Seatle... ehh betul ka... betui la kot... aku pun tak baper nak ingat sangat walaupun aku penah tengok citer tu... hahahha.... nampak sangat aku dah melewati usia2 remajaku... semakin hilang nampaknya keupayaanku mengingati masa silam....kah kah kah kah.... gelak ikut cara en keril!
wah wah wah anak bujang aku tuu... bermaharajalela sungguh dia kat atas cruise tu... tak lepas2 tangan dia dengan mug tu haa.... habis jek air dalam tu dia pi turun lari refill kat bawah... pastu kang tak baper minit berlari lagik pi refill... nasib baik refill free... kalau kena bayar mau Tuan Beso dapat angin semput... hehehe... 

sepanjang 3 jam belayar kat atas cruise tu kan aku tatau la berapa kali kitorang dok jengah ke toilet.... dah tuu melantak air tak hengat2 diri... bukan la sebab dapat refill free tapi sebab cuaca panas ya amat! memang siyes kena minum air banyakkkkk supaya tak dehydration... air yang masuk dalam badan berkoyan2 aku rasa... yag keluar dari badan pun jangan citer laa... kalau aku tadah peluh yang merecik sebadan ni agaknya satu telaga kot! hahahhaa.... berpeluh ketiak tak hengat tau! giler melampau punya basah lencun!




aduhai tetiba penat plak nak sambung merapu... korang tau dah pukul baper sekarang ni... kol 2.37 am tau... sikit punya lembss aku nak mengabiskan entry ni ek... aduhai... i kenot tahan anymore laaa.... sambil jari jemari type sambil kepala dok toleh ke lappie sebelah... sambil otak aku ni ligat dok merapu sambil2 telinga dan mata dok layan Asmaradana.... hahahhaa... tak habis2 dengan Asmaradana aku tuu... kui kui kui... so, paham2 jelah baper lama aku amik masa nak habiskan entry ni....

so kesimpulannya.... aku tamatkan ajelah entry aku ni di sini yea... 4 keping gambo yang terakhir kat atas ni kitorang snap kat Intrepid... kalau korang teringin nak tau lebih lanjut ape kebenda alah la Intrepid tu sila jangan memalu google search yeak... wiehehehe.... kalau nak tanya aku pun buleh... apa salahnya kan... tapi segala information yang bakal aku bagi tu kompem aku cilok dari cik google.. woohoo... so... adalah lebih afdal kalau korang google jek sendiri segala info yang korang nak and please leave me alone!muahahahhha....

ok peeps! adios haaa... sampai ke temu lagi esok lusa! hiks!

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails