...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

my besfwen is home!

horray! puan sri aya sudah selamat tiba di bumi denmark dengan selamatnya... for 5 weeks i havent heard a single word from her and now that she's back sound and safe to DK!!  what a relief! hehehe....

aku dah bergayut dah dengan aya tengahari tadi... owhhh sungguh hepi gumbira suka suki tidak terkata tauuuu!!! memula tu aku kol henpon dia tak dapat.... tensn jugak! ingatkan henpon tertinggal kat mesia ker... wieee.... nasib baikla pastu aku terpikir nak kol henpon dato' haizan... hehehe.... so terubatlah rindu dendam nak dengo suara puan sri aya tu...


korang tengok gambo kat atas ni... boleh agak tak kat mana lokasi tersebut? dah 5 minggu aku peram gambo ni dalam henpon aku tau... ada cerita lawak sebenonyer di sebalik gambo ni.... tapi aku pendamkan sampailah kukhabarkan pada cik puan sri aya yang tersayang tadi! hehehe... tergelak mengekek2 kitorang tadi tau.... kakakkaa.... siyes lawak sengal gila babas tak hengat ditambahkan pulak tragis dan sadis! hiks!

actuallynye hari yang dorang terbang pulang ke mesia tu kan we all kat London atas urusan rasmi.... dan kebetulan pulak dorang balik CPH - Heathrow - KLIA... masa aku kat london tu memang dok berkoling2 tak henti2 dengan cik puan sri aya... memang tak senang duduk aku dibuatnya memikirkan cemana aya anak beranak kat Heathrow tu ha.... ni pestime dorang balik naik flite yang kena transit2 ni.... through Heathrow plak tu... manalah aku tak risau, dahtu dia jugak yang dok merisaukan jiwa raga aku sebelum tu...

so, nak dijadikkan cerita hari yang ditunggu2 telahpun tiba... urusan rasmi aku kat london pun tak sangka pulak boleh siap cepat... dah settle semua benda aku pun beria2 ajak Tuan Beso pi tunggu aya kat Heathrow... dalam kepala otak dah set nak buat surprise kononnya... sekali aku pulak yang surprised sampai ke sudah! kwang3x...

actually niat aku cuma nak dorang selamat sampai ke mesia... aku takut aya dengan haizan kompius je kat heathrow tu... sape yang dah penah terjah ke situ taulah maksud aku... for first timer macam aya and haizan memang kemungkinan utk mengalami stress melampau adalah sangat tinggi... hehehe.... tu yang aku takut dorang nak balik mesia tetiba sampai ke indon plak nanti... hiks!

memang la aku dah guide dia and make sure dia pahamkan bebetul apa yang aku cakap sebelum kitorang bertolak ke london... pastu masa koling2 dari london pun aku dah remind dia from A-Z... cuma aku jek yang syiok sendiri and risau tak keruan.... dok pikir cemana kalau aya tersilap keluar ke terminal lain ke... fuhhh memacam benda laa yang otak aku pikir sampai serabut jadiknya...

dari kol 7.30 pm sampailah ke 10.30 pm kitorang menunggu aya kat terminal 3... punyalah neves hati aku mennunggu dorang tak kuar2... bila tanya kat information counter samada ada jalan lain tak for transit passengers to get to the other terminals... boleh pulak dorang tak kompem.... mak aii!! lagikla buat aku neves and serabut tak hengat.... so, dipendekkan cerita selama 3 jam tu lah aku seanak beranak mundar mandir, mundar mandir kat heathrow tu macam ayam hilang anak... kakakkaa.... bila teringat balik macam drama minggu ini pun ada! sengal giler okeh!

lepas tak jumpa dorang tu kitorang pun beredar dari heathrow... tu pun pulang dengan perasaan kehampaan yang tidak terkata... eceh! dalam hati aku tak puas2 berdoa mintak2 lah Allah memudahkan perjalanan dorang sekeluarga sampai selamat menjejakkan kaki di tanahair terchenta.... dan doaku termakbul... hehehe... doa seorang insan yang MARHAIN yang tulus ikhlas dari hati... eceh!

and now they are back to DK!! iyeaaahhuuu.... aya ku tersayang sudah selamat pulang ke sini... aku rindu banget sama kau ya.... balik mesia dok diam sejuta bahasa... hang dok ukur satu penang dari awal sampai akhir yeak... hehehe... takpe2... balik skali skala sah2la balas dendam tak hengat kan... tak kesahlah ya... yang penting kau dah selamat pergi dan pulang yeak... aku risau sebab aku sayang korang tau.... takut hilang kena jual dengan indon ke bangla ke... selisih! hehehe... susah cari kawan cam korang tau tak.. kalau apa2 jadik kat korang memang aku nangis sedu sedan bengkak2 mata... nasib tak baik jadik kasim selamat la pulaks! kekeke....

welkam home you guys!! lets fight the jetlag together! yezzaaaa!! together we can! kui kui kui!

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails