...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Bizi mengUpload...

Arini nampaknya memang aku tak bleh nak sambung updet cerita ceriti holiday suka suki kitorang tu... Aku takde masa sebab dok membizi upload gambo kat FB...

Biji mata aku ni dah nak juling tau dok memilih gambo mana nak upload... Tapi sebenonyer sambil2 mengupload gambo tu, aku try la jugak curi masa utk mengapdet blog... Aku kan multitasking orgnya... Kekeke... Satu lappie utk FB, satu lagi plak utk blog! Wieee...



Dah tu kalau aku concerntrate satu benda aje sure pedih biji mata aku ni ha... Bukan sikit2 plak tu gambo yang aku nak kena pilih... Total gambo yang Tuan Beso dah snap sepanjang we all berholiday sakan kat US aritu cecah tujuh ribu semuanya! Naik buta biji mata aku ni haa dok menelek satu persatu gambo2 yang ada dalam 19 Folders yang berasingan! Pastu nak kena pilih plak mana yang nak di upload.. Takkan kot aku nak tempek semuanya! Mau kena ban FB aku nanti! Kwang3...


Tuan Beso tu kejanya pandai amek gambo aje... Pastu transfer dalam lappie... Tapi kalau suruh dia pilih and upload memanglaa dia pemalas gila nak buat! FB dia pun berkurun dah tak ditempekkan gambo! Gambo profile dia tu pun aku yang selalu tukar2kan.. Punyalah tak prihatin laki aku tuh... Huhuhu...

Aku dah pesan kat dia jangan snap gambo yang sama bebanyak sangat... Tapi dia tanak dengar.... Maklumlah camera digital kan senang, apatah lagi kalau guna multiple shots... Ha kau! Main snap jerlah bebanyak selagi selagan ada space dlm memory card tu... Dah la dia siap standby memory card extra lagiks! So kerjanya main snap snap snap aje... Sudahnya aku yang pening nak memilih! Hmmm... Kerja aku ni kiranya lagi payah dari nak memilih calon menantu tau! Hehehe...


Nak mengupload nyer pun satu hal jugak... Bayangkan kalu dah beribu gambo nak upload... Mau berejam gakla aku terpaksa berteleku depan lappie ni kan... Semalam aku dah selamat mengupload gambo2 masa kitorang gi london aritu... Dah berzaman pegi sana tapi baru laa ni nak tempek kat FB tu... Hmmm nasib baik model2 dalam gambo tu belum expired lagik! Kekeke...





Arini plak aku dah berjaya mengupload ratusan gambo masa we all terjah NYC dan Niagara Falls... Itu baru gambo2 yang aku amek dari camera bagak Tuan Beso tu... Belum lagik aku tempek gambo dari camera aku... Kalau campurkan semua sekali memang serious banyakkkkkk gilerrrr ok! Nak muntah aku depan lappie ni ha!


Tapi kalau aku tak upload gambo2 ni skarang ntah bila zaman la pulak aku nak buat kan... Sementara skolah masih cuti lagik ni memang kena amek kesempatan yang ada laa nampaknya... Dah naik skolah karang, jangan haraplah aku boleh berteleku depan lappie ni lelama... Sah2 la skolah bukak aku pun dah kena punch card masuk kerja balik... Mana ada masa nak ngulor2 sangat! Aku kan pekerja berhemah! Hehehe...


Nampak tak calendar kat atas ni... Skul calendar from CIS' website... 18 August dah naik skolah! So, aku ada lebih kurang 12 hari lagi untuk menamatkan misi mengupload gambo ke dalam FB dan menyelesaikan hutang2 updet blog aku tu... Aduhai! Sempat ke tak ni? Huhuhu...

- adie-apai's on mobile

1 *amigos*:



chiko said...

hah!! dah abis tu nnt blog link aku tu tukar ye.. iskh!isk! sungguh tak perihatin ko. hahaha

Related Posts with Thumbnails