...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Wahh! Canggih!

Dari hari jumaat lepas aku jejakkan kaki semula ke rumah sampailah arini baru aku keluar dari rumah aku ni ha... Rasa cam sayang gitu nak tinggalkan rumah lepas dah bercuti selama sebulan berhuha huhi macam tak reti2 nak balik rumah aritu kan! Hehehe...



Tapi arini sebab kena paksa dengan aiman yang dah tekinja2 nak hirup udara nyaman kat cph ni, aku gagahkan jugak la kaki ni keluar... Bagus jugak keluar arini sebab bolehlah aku pegi bersopang sekali! Fuhhh!! Sopang lagik!




Eh eh eh... Bukan sopang mengabiskan boreh ok! Ini sopang groceries laa... Activity membeli barang2 untuk keperluan hidup yea... So, lepas makan dinner pizza dalam keta tadi, we went straight to Foetex kat Fiskertorvet.. Dekat je pun dengan rumah aku... Malas aku nak layan Tuan Beso yang ngajak terjah sampai ke Fields sanun... Kang dari nak sopang groceries ada plak benda2 asing yang disopangkan dek laki aku yang terchenta tu... Dia tu bukan boleh pegi tempat2 camtuh! Allergic you!!

Tetiba aku terjakun kejap kat Foetex tadi tau! Siyes aku impressed giler! Mana taknya, canggih tu price labels dorang! Pergghhh berteknologi you! Dah pakai digital okeh semuanya! Wallaaa... Tak bley belah!



Kalah US dengan negara kecik cam Denmark nih yeak! Kat US pun tak pakai lagi digital camni tau! Bukan stakat digital price tag je.. Tadi masa aku pi beli pizza nampak signboard digital tepi jalan yang boleh tukar2 gambo lagik! Padahal jalan tu setakat jalan biasa jek bukan jalan highway pon! Wieee..

Owhh aku tak penah citer ek traffic lights kat sini semuanya dah tak guna yang design old skul tu... Semua dah tukar size yang slim tau... Ala2 transformasi drpada tv yang belakang bagak beso tu pada tv LCD la camtuh... Haa canggih tak canggih laa kan! Chaiyok! Chaiyok!

Kat denmark ni memang mementingkan rupabentuk, quality dan modern kot... So, benda2 camni sebenonyer memang tak heran dah pada dorang... Jangan terkejut kalau korang dtg denmark tengok bangunan semua buruk2 jer dari luar tapi cuba la korang masuk dalam... Sure impress punyalah! Majority rumah kat denmark memang modern interior... Pastu dorang ni termasuk dalam category minimalist... Less is more... Barang sikit2 je dlm rumah tapi bila tengok brand bebarang tu semua memang power giler! Hehehe... Boleh tertelan anak tekak kalau tengok berapa harga satu2 benda tu tau... ;-)

Haa berbalik pada digital price tag tadi kan... Aku memang terpegun la kejap tadi... Terus kuarkan henpon dok snap2... Jakunlah katakan.. Hahaha... Nasibla kan kalau ada orang yang dok peratikan gelagat aku tadi... Ada aku kesah Muahahaaha...





Well, tabik spring sama dorang sebab ini adalah salah satu usaha murni dorang utk mempromote "Go Green" campaign... Pada firasat aku laa kan... Sebabnya, bila gunakan mendalah ni dptlah Kurangkan penggunaan kertas yea tak.... benda nih bukan jek sempoi tapi yang lebih praktikal dan lebih menjimatkan in the long run... ;-)

~ dah macam pesanan khidmat masyarakat la pulaks! Kakakaa...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails