...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

bengang!



ishh aku cukup tak suka kalau dah start rasa BENGANG ni! sebab aku ni kan jenis yang cool orang nyer... eceh! tapi betul laaa.... siyes menyampah kalau tetiba rasa BENGANG yang meluap2 tu singgah dalam  badan aku ni! lagilah dalam bulan baik ni kan! adoi!! tak suka nyerrr!!

sure korang tanya apesal aku bengang kan? ehh tak yah la tanya... sah2 la aku memang nak pot-pet-pot-petkan kat blog ni haa.. blog ni kan multipurpose... tempat aku mengadu pun yea... tempat melampiaskan rasa marah pun yea... tempat untuk menunjuk2 pun yea jugak... kwang3! dan macam2 lagi la fungsi blog ni! hehehe...

arini aku bengang tahap CIPAN tersepit ekor dengan satu agent properties kat mesia tu... dari 2 minggu lepas aku dah email kat dia tapi NO REPLY.... tunggu macam buah durian tak jatuh! aku jolok kang baru tau kang!!! sebelum tu aku dah try kol henpon dia banyakkkkkk kali tapi tak penah berjawap langsung... pastu aku kol opis plak katanya dia EL... so ok! aku tak kol but email to her directly....

since tarikh aku bagi email tu which was on August 9, 2010 sampai laaaaaaa ke harini dia tak reply2 lagik!!! hellooooooooo..... ko tak reti check email ker cik rahah oi? so, buat ape ada email camtu? buang karen ok!!!

tapi aku bersabar lagi... dok pujuk ati sendiri kotla kan memang dia membizi tak sempat nak balik opis check email ke.... so, be positive!

haah yea lah tu... berapa banyak kali aku nak kena be in positive mind sedangkan SAH2 minah tu memang sengal tahap dewa! sebabnya, apesal aku kol henpon dia berkali2 pun dia tanak jawab? takkan kot tak dengar bunyi kot... takkan silent mode kot!

oi cik kak! ko kerja jadik agent rumah kan... bukan ke orang kerja cam ko tu pakai henpon dah macam bra! maksudnya WAJIB la kan.... so kalau dah ada henpon, takkan buat pameran simpan dalam display cabinet kot! kalau dah berbunyi henpon tu, JAWABLA!! tapi ape kes ko tak reti nak jawab kol??? ko WARAS ke tidak ni sebenonyer?!

tapi aku try jugak untuk berpikiran positive lagik.... manalah tau kot2 dia tengah engaged ke kan... tapi tak pulak line henpon dia busy masa aku dok try kol tu... anyway, aku decided to kol her opis line.... dan yang bestnya tu... setiap kali aku kol opis pun, dia manjang nyer takde kat opis... receptionist kata "she just stepped out a few mins ago!" aishhhhhhhh!!!! gerammmm tahap langit ke tujuh dah laaaaa time tuu...

ni ape kes sebenonyer customer pulak yang nak kena chase agent ni... dorang ni nak buat bisnes ke tak? nak duit ke tak? macam aku pulak yang terhegeh2 nak sangat service dia ek!!! ishhhhhh nasib baikla aku ni jenis manusia yang tak suka menggunakan perkataan maki hamun, caci keji semua.... kalau tak memang kompemla ko kena MAKI doploh juta bakul tau! huhuhuhu.....

agaknya dia ingat aku dan laki aku ni customer MELAYU HAPRAK TAKDE DUIT DAN HARTA CIPUT je kot tu yang dia tak nak layan.... chaitttt podahhh!!!! kalau la betul sebab ni la kau tak nak deal dengan aku secara telus dan berhemas dan sanggup menyusahkan aku lagi... meaning, memang korang pandang aku sebelah mata la tu kannnn!!

yelah kan... setakat rumah aku yang tak seberapa tu, agaknya tak berapa banyak sangat la kot yang korang buleh MAKAN duit aku... setakat commission ciput je kot pada korang yeak... ehh hellooo.... aku tau la aku takde rumah berderet2 dan harga doploh juta setiap satu.... takde tanah beribu hektar... takde ladang kelapa sawit berpuluh ekar.... takde kandang kuda... takde lombong bijih timah.... takde sawah padi berelung2.... yeaa aku tau tuu.... aku hanya ada "istana kayangan" dan "istana idaman" dua ketui tu je... tapi sampai ati kau buat layan tak layan yea... melayu pulak tu yang buat camni!! MELAYU OK!!!

kot yea pun aku bukan nak engage kau jadik property manager aku FREE OF CHARGE la ngok! aku bayar la weih!! kalau aku nak mintak free service, baik aku pergi BAITULMAL ataupun JKM aje... tak yah aku kol kau dari CPH ni buang duit, buang masa, buang tenaga, buang karen dan akhirnya aku yang SAKIT OTAK!

owhhhhh PANAS ATI dah ni.... BERAPIIII..... oklah... aku malas nak bebel pepanjang... takde pekdahnya pun melainkan sakit ati... kalau ati kau yang sakit ok jugak... tapi MUSTAHIL la kan... bukan kau baca pun blog aku ni... ati aku jugak yang bernanah! ishhh sangatlah tak bagus untuk kelihatan awet muda yang berpanjangan... huhuhu...

yang penting skarang ni, aku dah malas nak deal dengan orang macam kau.... selamat jalannnn daaaa cik rahah! you're totaly fired! kekeke... aku dah mintak refer to agent lain dah pun... that guy sounds nice over the phone and hopefully dia dapat deliver apa yang aku nak.... we'll wait and see... IF NOT.... banyak lagi properties management companies yang ada kat mesia tu haaa.... ada aku heran? aku tak heran daaaaaa!!!!

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails