...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Ngaji anak oi!

Janganlah korang bertanggapan yang aku cuma LAYAN bola sahaja yea ketika ini... Sesungguhnya anak2 tetap mendapat layanan 'istimewa' dari mak dia nih... Esp Tuan Kecik! Wieee... World cup, world cup juga! Ngaji, ngaji juga! Yea Aiman yeaaa... ;-)


Mamat ni bukan main liat lagi nak suruh ngaji skarang ni! Ishhh hangennnn sebadan aku tau! Dah lah copenhagen ni selalu berangin... Saje je dia nak tambahkan lagi angin aku... Seminggu yang lepas dah dapat pelepasan 'cuti tanpa ngaji'... Nak buat cemanakan... Dah budak tu sakit so dapatlah MC kan... Bukan sehari dua tu dpt MC, seminggu straight aku bagi dia MC okie! tu yang dah berlemak2 santan berlada, dah naik lemak sampai ke kepala!


Last wiken aku paksa jugak dia ngaji 2-3 helai sehari... Nasib la kan suka tak suka kena gak ngaji! Sampai bila nak khatam kalau kejap2 berhenti... Kejap2 cuti... Doploh tahun pun belum gerenti habis Quran tu nanti...

Dalam bab2 camni memanglaa aku kena tegas sket... Tak kiralah airmata berlinang dan bergenang sampai anak itik pun boleh berenang kat kelopak mata dia tu pun... Ngaji tetap kena ngaji! Aku takkan cair dengan permainan emosi anak sendiri... Eceh!

Tu belum lagik aku dera dia semayang sesungguh lagik tu... Sekarang ni aiman masih diberi kelonggaran lagi la pasal solat... Cukup 7 tahun nanti kalau tak solat, memang laaaa nak kena hambat! Hahahaha.... Ganas seh mak dia ni!

Takpe2 bab solat tu aku kasik Tuan Beso yang settlekan... Bila lagi nak train aiman jadik 'Imam Muda' yea tak! Nak jugak mak dia ni merasa nikmatnya bersolat diIMAMkan anak sendiri... Sejuk perut aku ngandung! Tak yah dah nak telan eskrem bebanyak dah pasnih! Hehehehe...

~ Aiman's current reading: page 32...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails