...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Checkpoint Charlie...

Aku tatau laa nak citer apa... Tapi kalau korang interested nak tau amenda sebenonyer Checkpoint Charlie ni, cubalah baca apa yg ada kat dlm gambo bawah ni haaa...


Agak2 nampak tak tu? Kalau tak nampak tu, pepandailah zoom sebeso mana yang korang suka yea... Hehehe... Ishhh bijak pandai kan semua readers aku nih... ;-)


Alamak gambo golaps la pulak... Amek gambo guna henpon memang tak kelas la kan qualitynyer tapi apedehal... Janji mudah for me to do my blogging thingy dah... Hehehe..

Kalau korang perasan dalam gambo yang gelap tu ada 2 orang yang pegang American Flag... And according to the history, this is the actual spot where the American Govt had set up their security checkpoint... Semua urusan keluar masuk between 2 conflicting regimes must go through this checkpoint... Kalau tak silap aku la kan... Korang double check la facts ni kalau tak confident dengan aku! Hehehe... Aku tak marah la hai...


Owh yea... Gambo org kat atas ni aku tatau la sape... Tapi maybe one of the US Army Force Guards yang pernah on duty kat situ kot... Tolong la jangan tanya aku ape kes US boleh terbabit sama dlm cold war kat Berlin ni... Seriouly i have no idea at all...


But my conclusion is simple... US kan selalu jer kepohchik and perasan bagus sangat bab2 nak mendamaikan perang2 ni... Hahaha... Memana tempat yang ada perang dari dulu, kini dan selamanya (maybe) kompem US pun sama sebok nak involve! And that is the real facts! No doubt maaa... Hehehe...


Alaaa tolak tepi la tu semua... Meh enjoy2 tengok gambo aku anak beranak... Lagi banyak faedah korang dapat! Faedah??hahhaahaha.... Wateva la haii!





Actually kat europe ni memang banyak sejarah yang boleh di digest... Kalau korang pencinta sejarah bolehla masuk museums kat sini... I bet a LOT of information you'll be able to know from there...


We all pulak jenis yang malas nak terjah museum... Setakat amik gambo kat luar museum buat kenangan aje... Hehehe... Belum dapat seruan lagi daa... Lagipun dengan anak2 kecik tonet ni buat tekanan aje masuk museum2 nih... Bebudak ni memang bukan boleh tenteram aman damai pun nanti... Ada pulak karang dorang berlari satu alam dalam tu! Fuhhh kompem aku transform jadik SINGA LAPAR serta merta.... So, better tak yah la masuk kan...

Lain tawon lain masa la masuk museum nih... Tunggu masa yg sesuai aku merendek dengan chenta hatiku berdua2an je kot! Wieee...

~ siyes lari topic entry nih! Kan aku dah kata tadi tatau nak citer apa! Padan muka korang! Hahaha...

(draft saved @ 1500hrs)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails