...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Tuan Beso ke dapur...

Elehhh... Macam laa Tuan Beso tu tak biasa bersilat di dapur kan... Dah selalu sangat dah kan dia kena penDERAan mental dan fizikal dengan aku! Kui kui kui...



Dan arini Tuan Beso telah diDERA oleh LADY BOSS dia untuk memasak nasi! Wieee!!

Ehhh bukan aku ok! Bukan aku yang DERA dia laaa... Aku setakat Mem Beso aje... Tak setaraf Lady Boss pun! Sipi2 pun takde! Hehehe...

Sebenonyer malam ni Lady Boss dia, Mary buat farewell dinner for one of the team members in their dept... Budak tu nak pindah ke Norway tak lama lagi... So, Mary pun requestlah kat Tuan Beso mintak tolong masakkan nasi.... sebab katanya nasi yang dia masak tak pernah nak menjadi... Hehehe... Kelakar jugak bunyinya kan...




So, Tuan Beso kenalah menurut titah perintah Lady Boss dia tuh! Sah2 la bila dah dapat arahan dari BOSS tu kenalah dipatuhi kan... Idok kalu, dalam appraisal nanti sure kena condemn plak gara2 tanak masak nasi! Terus tak naik gaji plak kang! Muahahahaha.... *aku melawak jer... Korang caya ker? hiks!*

Tapi, bab2 masak nasi ni memang boleh PERCAYA kat mamat nih! Kalau tak, takkan laa Mary tu berani nak suruh kan.... Dia penah dtg open house raya kat rumah aku tahun lepas dan pernah merasa nasi beriani Tuan Beso yang superlicious tuh... Itu pasal laaa ok!

Malam ni Tuan Beso masak nasi ala2 nasi minyak tapi bukan nasi minyak... Alaaa payah la nak describe cemana... Tapi dia guna la benda2 basic macam nak masak nasi minyak tuh... Cuma kaler nasi tu jer kot yang tak sama cam nasi minyak... Pastu dia titikkan serai dalam nasi tu.... Perghhhh harum semerbak okeh nasi tuuu!!!

Tu haaa gambo nasi awal2 lagi aku dah tempek kat atas tu... Nampak tak? Cuba scroll ke atas sket kalau tak nampak....

Cantik kan nasi tu nampak sebiji2 jer... Nampak fluffy aje kan nasi Tuan Beso tu... Rasanya pun sedap tapi sayangnya tertawar sikit la... Nak wat camno... Tuan Beso tu memang 'penawar' orangnya... Hehehehe...

Tapi kalau untuk tekak mat saleh ok dah kot masinnya tu.... Kalau kat tekak puan sri aya jelah FAIL aku rasa nasi tu... Hehehe.... Jangan mare aya laling!

Dah siap masak segala dia pun bersiram mandi manda and berwangi2an luar dan dalam... Hiks...



Tuuu diaaa.... Dengan periuk2 dihangkutnya ke rumah Mary! MasyaAllah! Tak senonoh betul laaa laki aku tuh.... Asal boleh aje ok.... Tak boleh dibawak ke majlis nih nampak gayanyer.... Nak kena anto pi grooming class la nampaknya pasnih! Hiks!!

~ budak berdua tu sebok jer nak enterframe jugak masa aku nak amik gambo daddy nyer tadi...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails