...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

ICT homework...

Sementara Tuan Beso berkelentang kelentung kat dapur petang tadi, aku pulak took over the duty to supervise aiman buat homework... Selalunya kan aiman buat homework dengan Tuan Beso... Tapi, arini akulah yang handle... Cheh! Ayat berlagak!! Hehehe...

Takdelah... Aku saje je tadi nak Kasi can Tuan Beso mencari kedamaian sengsorang kat dapur tu tanpa gangguan alam semesta... Buatnya nasi yang dia masak tu tak jadik tak ke naya.... Aku jugak yang dipersalahkan.... Ececece... Tetiba!

Alasan je sebenonyer tuh... Padahal kalau aku tak tolong pun, Tuan Beso boleh jer takes a few mins to sit with aiman... Tapi kesian plak kat dia... Lagipun, aku suka homework aiman for this week... Tak yah sesusah nak perah otak... Cuma memerlukan creativity aje... Tu yang best tuh!

Bab2 creative nih kan sememangnyer aku POWER RANGERS! Hahahaha... Bab2 perah otak plak aku tolak jer kat Tuan Beso.... Biar rambut dia sorang jer yang beruban! Wieee!!


Senang jer sebenonyer homework aiman ni.... Dia cuma perlu buat Title page or senang citer cover page laa gituh.... And he had to use all the knowledge that he learns from the ICT class... i.e. Buat border, find picture from google and paste in the doc, use the clipart picture etc...


Best giler la pulak dok layan aiman buat homework dia nih... Kalau la aku tak sedar diri tadi, kompem aku dah tempek macam2 kat doc tuh! Sure meriah giler laaaa! Hahaha.... Tapi nampak sangat la tak realistic nanti kan... For sure cikgu dia meragui keTULENan homework tu! Hehehehe...


And if aku yang tolong buat, rugi jelah anak aku pi belajar kat skul... Ni lah masanya dia nak tunjuk skill kat aku kan... Tugas aku cuma TOLONG advise and bagi opinion... Bukan TOLONG BUAT yea dak! Hehehe... *walaupun hati melonjak2 nak tolong buat!*


Dan inilah hasilnya... Wieeee....

Jangan salah tengok ok... Paper yang belah kanan tu yang aiman buat tadi... Yang kiri tu instructions nyer.... So, what do you think? Creative tak anak aku? Hehehe....

Whateva it is... Am so impressed with his computer skills! Boleh tahan jugak la Tuan Kecik nih.... Menurun daddy dia la ni rasanya.... ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails