...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Menu hujung minggu...

Biasanya wiken memang aku MALAS in da world nak memasak... Memang aku akan mengelak2 punyalah nak terjah ke dapur tu... Or the best thing, aku pujuk2 Tuan Beso suruh masak for all of us! Hehehe...

Tapi wiken ni aku kena gak PAKSA diri masuk ke dapur... Ni semua gara2 aku malas nak pi 'jalan2 cari makan' kat luar dan jugak gara2 aku terliur and terngidam nak makan something! Hehehe..


Ni laaa dia benda yang buat aku ngidam! Kuey Teow goreng! Hehehe... My good fren, Niki dok canang kat FB dia makan kuey teow dolly... Adoi!! Sangat menguji minda sungguh laaa bila baca kengkawan punya status kat FB tu yang menyentuh soal2 makan... Buat aku terliur ok! Korang saja tau menyeksa jiwa batinku!!! Uhuk uhuk uhuk...

So, nak tak nak kenalah goreng sendiri... Mana nak cari warung goreng2 kat sini beb! Sendiri mau ingat laaa... Huhuhu...

Satu jelah benda yang kurang dalam kuey teow aku tu... Tak lain tak bukan... KERANG... Huh! Giler susah ok nak mencari kerang kat sini... Satu central aku meround... Masuk satu kedai ke satu kedai.... Tapi hampagas!

Jangankan kata kerang... Bayang kerang pun yilek!! Last2 aku campak udang dengan isi ayam jer... Lantak laaa labu!!! Janji air liur aku tak meleleh dok ngidam nak makan kuey teow! Hehehe...

And for today plak aku GIGIH gak la memasak... Cam tak caya gitu kan dengan keRAJINan aku yang terkenal dengan keMALASan tahap gaban nih! Hehehe...

Kengkawan ajak kuar makan reramai kat KFC arini... Ikutkan hati memang cam best gitu makan reramai kan.... Lagik senang makan kat luar jer dari nak masak2 nih... Tapi, keMALASan nak keluar dari 'rumahKU syurgaKU' ni sebeno2nyer lagi membuak2 dari kemalasan nak masak! Dok bergolek kat rumah memang sangatlah HEAVEN nyer tak terkata! I love my home sweet home! Hehehe...

Sooooo.... Nak tak nak kenalah jugak memasak.... Dah tuuu... Takkan memasing nak kebulur kot! Dan as usual, aku masak lauk yang paling terSIMPLE in da world! Macam korang tak kenal aku ek! Hahaha....


Dan inilah hasilnya.... Telur masak lemak cili api (atas) dan sayur tauge goreng dengan isi ayam dan celery (bawah)....


Sebenonyer bukan tu jer lauk we all for dinner today... Ada jugak ikan bawal panggang berkunyit dan baked salmon with black pepper + lemon...

Tapi gambo ikan yilek daaa!! terlupa plak aku nak snap sebelum di ngap! Perut memasing dah kebulur sesangat bila tengok ikan tu panas2 kuar dari oven! Tak menyempat nak buat apa memasing dah mengiau2 ok! Hehehe....

Tu la dia menu simple aku seanak beranak for the wiken.... Menu orang malas tapi masih lagi ada sedikit kerajinan dalam diri... Hahaha... *ayat sangat tak bley belahhhh!*

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails