...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Body Toning class!

Wahhh!!! Tetiba nak citer kat korang pasal Body Toning Class plak nih?! Dah kenapa ek? Hahahaha....

Takde apaaaa laaaa.... Saje jer! Suka suki geli2 gitu! Akakakaa...



Tapi sebelum aku citer pasal BTC, saje nak bagitau kat korang arini aku sempat cycle for 10.06 km aje.... Dapatlah burnt 143 calories... Oklah tu kan dari takde langsung! Wieee...



Bukan tak sempat nak run on the TM cam selalu2 tu but i didnt want to exhaust myself too much... Takut aku semput plak masa BTC nanti.... ;-p



Half an hour before the BTC started, aku dok mundar mandir2 je dlm gym tuh... Saje nak cool down... Penat wooo cycle 10 km non stop! Nak tercabut urat kaki! Hiks!

BTC ni memang aku sign up on wednesdays sebab timing dia memang kena ngan aku at 10.35 am... At least aku tak la terkejo2 nak nganto anak bagai kan.... Pastu blh jugak stretching sket2 before masuk kelas... Idok kalu memang pancit cepat wooo!



Nasib baik aku antara orang terawal yg masuk dlm kelas arini so, dptlah curi2 amik gambo! Mamarazzi la katakan! Hahahhaa...

Kelas ni selalunya penuh... About 15 people from various age groups... Ada yg muda belia cam aku *mode perah santan* ada yang middle-aged, ada jugak yang memang pangkat nenek2 dah laa... Tapi tak ramai la pangkat nenek yg join kelas tu sebab ada specific class for veteran... Mostly my age group *yang muda belia* ni yang ramai sekali join BTC ni.... Overly concious of the body figure laa tu!! Ahahaha...



Hahahaha.... Tetiba plak nak amik gambo diri sendiri facing the HUGE mirror tu kan... Dalam kelas ni memang depan belakang, kiri kanan ada cermin.... Cuma cermin belakang jer nampak pemandangan luar.... Yang lelain tu kalau kau tengok, KOMPEM nampak diri sendiri! Hahahaaha...



Owhhh alamaksss!!! Pose terkangkang plak dah!!! Adoii!! Sangat kurang sopan okeh! Terlepas plak gambo ni dalam blog! Sesape yg tak tahan mata tengok aksi kurang sopan aku tu, sila baca sambil totop mata! Hahahaaha...

Makcik lupa nak bertatasusila daaa.... Maafkan makcik yea... Ehhh apesal tetiba kluar makcik plak nih? Tak sesuai! Tak sesuai! Akak laaaa baru sesuai! Adoi! Nak muntah darah! :-p



Haaaa yang ni baru sopan santun sket.... Sejuk mata memandang nyer! Akakaka....

Merapu dah laaaa aku nih! Kompem mata dah ngantuk! Tapi lemme finish this entry first okie!

Korang nampak tak ada dumb bell kat situ tu? Alaaa atas exercise mat tu haa... Silap aku jugak amik dumb bell kaler itam... Dah sah2 mat tu pun kaler itam.... Tapi takpe, saje nak bgtau kat korang salah satu benda yang di ajar dalam kelas ni adalah cemana ko nak bagi kuat otot2 kat lengan.... So kena guna dumb bell ni laaa... Nani kompem kuat macam Hulk Hogan masa dia muda2 dulu! Hahahaha...

Walaupun aku cuma amik berat each one of those, 2 kg aje... Tapi bila dah kena hayun, angkat and pegang benda tu for a while memang BUKAN kerja mudah ok! Tak caya cubalah! Sangat mencabar otot tau!

Exersice ball tu pulak digunakan untuk shape bahagian perut... Memacam gaya la boleh buat dengan ball tu.... Tapi yang tak bley belah masa nak buat balancing laaa.... Adoi! Terkucil selalu aku dibuatnya!

And as for the exercise mat tu memang banyak purpose.... Tapi arini instructor tu banyak stress on the legs... Aiyoooo!!! Rasa macam nak terkentut pun ada ok lepas tuh! Siyes aku tak tipu!! Akakakkaa....

So far aku dah joined BTC ni 3 kali.... And from one class to the other memang ada kelainan nya... Yelahkan, kita punya body kan banyak parts.... Takkan la dalam masa sejam sempat nak tone each and every part yea dak?! Sebab tulah aku sign up class ni every week coz it gets more and more exciting from week to week! Wieee!!!

Cant wait for next class!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails