...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Ala Thai!

Pening jugak kepala nak pikir apa nak masak kan... Setiap hari plak tuh kena pikir... Naik buntu kekadang otak aku ni haaa.... Lelama boleh gugur rambut aku! Huhuhu...

Tapi yang bestnya bila ada ramai kengkawan kat FB yang sudi nak share idea bernas dorang ngan aku... Wieeee!!! For people like me yang selalu takde idea nak masak apa memang sangatlah berbesar ati kalau dpt idea percuma... Tak yah aku susah2 sakit otak pikir apa nak masak kan! Hiks!!

So, tanpa ragu2 dan was2... dinner we all arini bertemakan konsep 'ala thai'... Sawadeekap! ;-)



Ekceli menu PAPRIK AYAM ni telah diproposed oleh my dear cousin, kak lily yang nun jauh berada di JB.... Since last week lagi dia dah bg idea suruh masak paprik ni... Senang jer menu ni, main campak2 jer katanya... Which is so true... Cuma preparation tu jelah yang agak leceh sket....

Banyak lagi idea2 bernas yang aku dpt from my FB's frens.... Tapi semua proposals yang aku belum try telahpun dimasukkan ke dlm KIV file aku... And if aku takde idea nak masak apa, aku cilok la idea dorang tuh! Bijak tak aku?! Hehehe...



Owh yea... Selain dari paprik ayam, tadi aku buat jugak tomyam campur... Saje nak memeriahkan majlis! Hiks! Lagipun kalau takde tomyam memang tak boleh la nak dikatakan ala thai yea tak... So, marilah kita mengikut konsep dan mengikut selera tekak yang dah lama tak pekena tomyam! Wieee!

Burpppp! Alhamdulillah kenyangnyer!

~ Sedawa bau daun limau lah pulak! Ekekeke...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails