...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

We love books!

Janji mesti ditepati... So aku mengotakan janji pada anak bujangku nak belikan dia buku coz Aiman loves books so much! Alyssa pun menurut jejak langkah abgnya juga walaupun dia baca buku ikut suka ati dia jer! ;-)


Bila dah terjah kedai buku memang anak2 aku jadik rambang mata... Well, aku pun sama naik sebenonyer! Hehehe... So, takleh nak salahkan dorang la sebab bebudak berdua tu terkenan maknya... Lupa diri sentiasa! Hiks!


Inilah dia hasil tangkapan Tuan Kecik kat MPH... Tu setelah disaring oleh Mem Beso tu... Kalau ikut kepala dia jer, mau penuh 2 bakul dihangkutnya! Skarang ni aiman tengah addicted giler dengan 'diary of a wimpy kid' kalau dah mengadap buku tu memang terpana kejap dunia si aiman... Huahuahua...


Dia dok request kat aku nak beli the whole collection tapi aku tak bagi... Biarlah dia belajo bersabo sket... Kot ya pun takkan la tak boleh beli lenkali kan... Habiskan apa yg ada dulu then boleh beli yg lain pulak... Asalkan namanya buku memang aku takde halangan nak beli banyak mana pun... But kalau dorang mintak belikan TOYs, for sure memang tak dpt punyalah! Nak toys kalu, sila gadai dulu tok nenek toys yg berlambak kat rumah tu... Dapat duit tu nanti baru boleh pikir nak beli yang lain yea! Thats my rule! Ada berani mau lawan Mem Beso kah? Huahuahua...


Budak berdua ni memang kurang kesabaran sket kalau dah dpt buku... kat memana pun asal boleh aje dia khusyuk membaca... Kekadang tu sampai nyusahkan aku pulak nak jaga dorang jgn sampai terlanggar sesapa or apa2... Hadoi! Mencabar betul la tugas sebagai mak ni kan! Huahuahua...

Sebagai ganjaran menjadi ibu mithali lagi sejati, sah2 la aku pun dapat benda yang telah sekian lama kuhajati kan.... Takde la aku mintak elvee ke apa... Kalau mintak pun dendiam sudah! Tak bley bebising kat sini.... Kekeke... Tapi itu bukan yang aku idamkan sekarang... Aku idamkan Sekadar sesuatu utk santapan minda dan jiwa ku ajer...


Inilah yang dinamakan mind theraphy utk bakal ibu mithali... Buku2 ilmiah yang menjadi pemangkin kewarasan minda!

Vavavavavaa stetmen akak sangat Mantoppp! I loike okeh!!! Wiehehehe... ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails