...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Safely arrived!

Alhamdulillah daku sudah selamat sampai di JB! Kampung halamanku... Walaupun dah takde suasana kampung sangat pun tapi di sinilah Tanah tumpah darahku! Eceh eceh eceh!

Flite from CPH-Frankfurt-SG was fine... Makan pun sedap... No complaint sebab perut memang kebuluran tahap angkasaraya... Selesa pun selesa walaupun cannot compare with SQ, MAS or Cathay... Bedal jelah labu! Janji dpt tiket harga yg berbaloi dan dpt balik kampung sudah! Hiks!

Anak2 aku jelah yg kebosanan tahap gaban sebab dorang expect ada ler tv sorang satu mcm selalu2 tuu... tapi nan adonya... Sian la hai bebudak tu... Dah tu, nak wat camner... Terimalah seadanya anak2 oi! Skali skala kena share tgk tv yg tergantung kat ceiling tu pun best gak... Sharing is caring kannnn... Hehehehe...



Tapi anak2 aku tu tak koser der nak mendongak ke langit tgk tv tu... Aiman cakap baik dia layan buku harry potter lagik bagus... Sib baik dia mmg igt nak bawak buku... Idok kalu 12 jam dlm flite nganga la jawabnya!



Alyssa plak dok main conteng2 buku yg stewardess tu bagi kat dia... Last2 dedua terlentok! Aman donia akak! Idok kalu ada aje akal bebudak ni nak bagi mak dia sentapssss! Hahahaha...


Aku sampai Kg Melayu just before maghrib... Patutnya sampai at 3.50pm tapi Flite delayed for half an hour pastu imigration punyalah panjangggggg giler queue... Tunggu bags pun boleh tahan lambat gakla keluar... Berpeluh ketiak, basah luar dalam okeh! Haiyoo penat giler wokeh! Dah la panas tak hengat cuaca kat luar tu... Eceh! Lupa diri betol! :-P

Pastu nak dijadikkan cerita... pakcik driver yg sepatutnya amek aku tu dah tersilap info daaa... Dia pegi tunggu kat salah terminal pastu dia igt aku fly direct from CPH... Bila dia tanya kat information counter, org kat situ ckp flite arriving tomorrow at 5.20am... Tu yg dia balik semula ke jb... Haiyooo ni semua kesilapan teknikal... Hence, Communication breakdown...

Tapi memang Allah kesian kat aku la gamaknya... Bygkan, Masa aku sms dia, pakcik tu dah otw balik ke JB dah... Dah sampai woodlands dah pun... Nasib baik aku tergerak nak sms cecepat masa queue kat imigration tu... so cecepat dia patah balik ke Changi amek aku... Idok kalu! Hua hua hua.... Sendiri tanggung lor!! Memang terpaksalah aku charter local cab nampaknya! Takpun aku jerit jer cik lynne suruh dtg amek aku kat changi! Hahahahaha.... Nasib kau baikla cik lynne tak kena jerit dgn aku! Kalau tak, sah2 malam ni kita dinner kat arab street! Hahahahaha...

Anyway, yg penting aku dah slamat sampai dah pun... Dah selamat pun ku bedal nasi ambang and sate!! Owhhh syiokkknyaaa!!


Tanpa berlengah lagi lepas maghrib jer, siap mandi manda segala aku kerahkan pak mamat aka adik aku aka drebar tak bergajiku bawak Mem Beso ke carrefour... Gila tak hengat semangat aku kan! Superwoman MODE is ON gituuu!! Tak nyempat2 hilang penat terus terjah ke carrefour pulak... Ngeh3... Dah tentu2 kalau ke carrefour tu takkan kot aku nak buat lawatan rasmi pulak.... Sah2 la Mem Beso nak bersopangggggg!!! Hiks!


Tu diaaa... Mem Beso siap bawak Cik Salmah jadik bodyguard tauuuu... Jangan memain... Chaiyokla mak! Posing sebelah trolley penuh dengan barang lagik! Angah sopang tapi mak bayokan buleh? Hahahaha...

Ehh ehh ehh... Diam tak diam sudah pukul 2.45am daaa... Oleh itu, Marilah kita titun... Aku kena tidur secukupnya supaya banyak tenaga nanti... Agenda esok sudah menanti ni... Nak buat itu... Nak buat ini... Nak pegi situ... Nak pegi sini... Katanyaaaa holiday sakan di mesia... ;-)

Daaaaaaaa.... Signing off from kg melayu with lurve! *winks*

~ Heaven nya rasa bila dah jejak kaki kat kampung!!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails