...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Doa selamat utk Aiman...

Aku memang tak plan nak buat kenduri kendara sempena aiman sunat pun... Tok Mai nya paksa2 pun aku cakap tanak.... Biarlah bersederhana sahaja adalah lebih molek kan...

Dendiam jer semalam tok ti dengan tok mai nyer buat project kat dapur... Tau2 jer dah siap dah pulut kuning dan kari daging... Tok mai kata nak mintak org masjid bacakan doa selamat utk cucu tersayang dia tu... Kebetulan pulak semalam jatuh pada malam Isra' & Mikraj... Memang senang la nak ingat tarikh aiman sunat... ;-)


Sebesen penuh tu pulut kuning yg di masak oleh tok ti... Tak agak2 betul...


Kari ayam kering ala2 rendang pun dia masak sekuali besar... Tapi tok mai cakap sikit... Patut masak banyak lagi... Ish ish ish... Tamak betul tok mai tu tau! Hehhehe...


Tugas aku cuma potong Daun pisang jer... Yang lelain memang semua tok mai dan tok ti yang buat... Senang hidup mak aiman ni kan! Hehehehe...


Tu dia bersusun pulut kuning yang dah siap dalam mangkuk... Semua ni idea tok mai la ni... Katanya senang bagi sorang semangkuk je terus... Tak yah rebut2 nak makan! Hehehe...


Tok mai siap order kuih kaswi lagik.. Memang marvellous betul!! Aku melantak tak hengat kuih ni! Nak buat memang tak reti so bila dah depan mata tu ngap aje la yeak! ;-)

semalam petang aku ditugaskan hantar separuh pulut2 kuning tu ke rumah jiran2 dan separuh lagi tok mai bawak ke masjid jamek Kg Melayu... Jiran2 kitorang kat kg melayu ni memang kenal aku walaupun muka aku ni setahun sekali dua je muncul kat sini... Well, Akak ni kan peramah orangnya... Hehehe...

Walaupun setakat pulut kuning jer, takde kenduri kendara potong lembu segala tapi cukupla tu utk meraikan anak aku yang dah bujang tu haa... Tu pun aku dah rasa bersyukur sesangat sebab tok mai dan tokti susah payah buatkan semuanya... Ikutkan aku memang stakat baca doa selamat anak beranak jer pun dah cukup tapi Aiman tu memang bertuah sesangat... Semua orang kat JB ni sayang kat dia... Al-maklumlah, cucu yang first... Hehehe... Mak nyer tak yah sesusah nak buat apa2 dah... Untung jadik mem beso ni kannnnn!! Jangan jelesss you ols! Hiks!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails