...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

rindu!

anak2 semua dah tido... sunyi sepi rumah macam tak berpenghuni... bila dok sengsorang ni tetiba datang rasa rindu pulak.... cuba korang teka aku rindu kat sape... jeng jeng jeng....

ehh silap tuu... bukan Tuan Beso daa.... dia tu memang ku rindu selalu... tak yah bagitau pun korang tau kan... apatah lagi dah hampir 3 minggu dah dia dok nangkap jerung kat laut tuu.... aritu dapat balik pun tak sampai 12 jam dok kat rumah dah kena turun ke laut lagi.... begitulah nasibku bersuamikan nelayan laut dalam... selalu saja ditinggalkan... tapi dia pasti pulang membawa hasil yang lumayan! hahahaha.... sengal betul bini dia ni ek! alah! sengal pun sengal laa... yang penting i lap u, u lap me... tak gitu? ;-)


haa kan dah start merapu nama nyer tuu... hadoi! ekceli aku ni rindu kat kakak ipar dan abang ipar aku... dah lebih seminggu dorang balik ke mesia.... 2 minggu dorang kat sini macam kejap jer... rasa macam 2 hari jer ok! kalau boleh aku nak dorang dok sini lelama... hatiku gumbira tidak terkira kerna ada orang yang memanjai diriku.... eceh!

siyes beb... selama dorang kat sini memang aku bahagia... dapur tu pun ku jeling2kan aje... periuk belanga pun tak sentuh ok.... mana taknyer, aku bangun tido jer dah siap makanan.... dalam tido pun terbau2 aroma makanan yang marvellous ok! memang terbaekkkk laa wa cakap lu!

tu citer bab makan tapi yang paling syiok skali bila dedua tu kaki borak.... sama naik la ngan aku.... we all layan borak tak hengat ke diri ok... lagipun bukan senang nak dapat peluang berbicara dari hati ke hati.... kalau aku balik mesia pun manjang nyer bizi... dapat jumpa pun kejap2 aje... tu yang masa dorang 'honeymoon' ke sini kitorang spent quality time together...

a few days lepas dorang sampai tu memang tak sempat pun nak bermesra alam... sah2 memasing bizi dengan tugasan memasing... tugas apa lagi kalau bukan memasak.... so tak dpt nak borak sakan lagi laa time tuu... tapi dalam pada sebok tu memang manjang jer we all bergelak ketawa.... rumah ni memang tak sunyi langsung.... sebab tu tak rasa penat sangat pun... mood HAPPY manjang! hehehehe.... aku rasa kitorang ni memang ada chemistry laa... sekepala pun yea... senasib pun yea.... tak yah la korang tanya aku apa yang senasib tu yea.... biarlah hanya aku dan mereka sahaja yang tahu... rahsia keluarga tak bley bocorkan! hiks!

pejam celik pejam celik memang tak terasa langsung masa tu berlalu.... tup tup jer dah 2 minggu dorang kat sini.... tapi aku sempatla jugak bawak dorang pi London and Paris.... dah alang2 datang sini memang amek kesempatan la kan... hajat dorang nak meround tu memang dah lama ada... cuma belum berkesempatan aje.... aku pulak memang sengaja amek peluang nak berhuha huhi dengan dorang.... biasalah aku... pandai mengambek kesempatan! tumpang semangkuk, orang kata! apedehal beb... Tuan Beso dah kasik green lite... apalagass!!! yaribaaa!!

lagipun Tuan Beso jugak yang berbesar hati menaja segala keperluan kami sepanjang berada di London dan Paris... dia sempoi jer asalkan tugas yang dipertanggungjawabkan pada aku tu dilaksanakan sebaik mungkin.... eleh! takde hal la stakat nak jadik tourist guide... dont worry.... am an expert ok! eceh!


sesetengah orang rasa cam janggal or tak serasi nak travel dengan ipar duai kan... tambah2 lagik kalau travelling alone without hubby.... tapi aku OK jer walaupun Tuan Beso tak ikut we all sebab aku tak pernah anggap dorang tu abg/kakak ipar pun sebaliknya aku anggap macam abang dan kakak aku sendiri.... sebab tu we all can get along... lagipun bukan festime aku terjah ke sana... takde masalah pun to show them around... dah macam balik kampung sendiri jer... huahuahuahua... ayat tak bley belahhhh!!! bluwekkk!!

ehh aku malas la bukak citer pasal kitorang berjimba di London & Paris dlm entry ni... kompem berjela panjangnya kang.... later2 aku buat entry lain naaa.... jam baru kol 10.40 pm tapi mata dah ngantuk tahap cipan dah ni.... dah baper kali sangap pun tatau laa.... cuba kalau ada kawan berborak... sampai kol 2-3 pagi pun sanggup bersengkang mata!! huhuhuhu....

oklah akak nak tido... nak layan perasaan atas katil sengsorang.... peluk bantal pun ok laa... sape lagi nak layan perasaan aku ni.... huwaaa!! Tuan Beso.... cepatlah pulang! daku kesepian! *DRAMA MLM INI* ;-)

~ alyssa pun asyik tanya jer bila cik anim and uncle tom (abg ajak) nak dtg sini lagi... pastu suruh aku bgtau dorang dtg next week! dia ingat mesia tu dekat ker.... sesuka suki dia jer! 

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails