...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

job well done!

fuhhh akhirnya dapat jugak aku curi masa dok depan laptop ni... kalau ikutkan ati memang malas tapi kalau tak kupaksa2 memang alamatnya ntah zaman bila aku nak updet cerita pasal Project Masak Memasak for TPM aritu... rasa tak best pulak tak mengomel pasal tu dalam blog ni kan... kenangan manis yang tak bley nak lupa sampai bila2... so harus jugak paksa diri masuk dalam blog walaupunnnnnnn citer dah basi kedaung! hahahaha.....

mana tak basinya kak oi! lama giler tu aku peram cerita ni... bayangkan laa dinner tu was on May 8th and skarang ni pulak dah pun hujung2 bulan May dahhh... perghh!! berjanggut korang menunggu yeak! aku pun dah naik beruban dah ni! kekeke... nak wat cemana... ingatlah kata pepatah... "biar lambat asal selamat" hiks! aku ni kan memang ada penyakit bermusim! takkan lupa kot! ;-)

anyway..... with all my pleasure, i'd like to inform to you all yang semuanya telahpun selamat dan sempurna.... Alhamdulillah.... JOB WELL DONE!! hip hip horray!! dari awal sampai akhir proses berjalan dengan sangat lancar.... takde masalah langsung... sebagai Project Manager (self appointed! eceh!) aku nak ucapkan jutaan terima kasih pada semua team members yang sememangnya tidak boleh disangkal lagi, sangatlah highly committed, fully dedicated and truly professional...


a big round of applause to Abang Ajak, Kak Anim dan Tuan Beso yang tak putus2 memberikan sokongan paling padu dan telah berkhidmat dengan cemerlang, gemilang dan terbilang! tanpa mereka tak mungkin Project Masak Memasak tu mendapat pujian dan penghargaan yang luarbiasa... yippie!!

fuhhhh ayat tak bley belahhhh sehhh! muahahhaa.... amaciam? agak2 korang pasni boleh ke aku close deal lagi dengan VVIP... so far nampaknya porfolio aku & Tuan Beso sangat lawa.... bermula dengan small order for Raja Perlis pastu cater food for dinner with PM then the latest one was with our TPM pulak.... kehkehkeh.... ayat macam bagus! berlagak tak hengat! muahahaha...

amaciam... ada gaya tak nak masuk dlm VVIP group? gaya dan rupa macam dah mantoppp yea dok?! kahkahkahkah.....

takdelah... ini bukan medan nak tunjuk lagak.... semestinya tidak.... walaupun ada rasa sedikit bangga di hati but itu hanyalah perasaan biasa yang ada dalam setiap diri manusia.... takde apa yang nak dibanggakan sangat pun sebenarnya... honestly aku pun tak percaya dengan apa yang we all dah lalui selama ni... its unbelievable beb!! sape sangka kan rezeki duduk kat negara orang.... walaupun menempuhi banyak ranjau berduri tapi banyak juga hamparan permaidani indah yang telah kami lalui.... sampai bila2 pun COPENHAGEN akan tetap membuat aku tersenyum kerana di sinilah bermulanya....

ewah ewah ewah! macam ayat drama! hahahaha....

bila dikenang2 balik masa malam dinner aritu... banyakkkkkk sangat kenangan manis untuk aku, dia dan mereka..... antara bebanyak tu, paling tak boleh aku lupakan bila TPM personally suruh Dato Kamaruddin (the Ambassador) panggil kitorang jumpa dengan dia kat VVIP table... wallaweii!! macam caya tak caya jer Tan Sri panggil we all sebab nak kenal dengan tukang masak! hahaha... tapi aku salute la dengan TPM kita tu... dia memang cool and sempoi... pemimpin yang no doubt memang mesra rakyat.... bukan sengaja aku nak bandingkan dia dengan PM tapi sebab dedua pun aku dah jumpa personally so aku boleh katakan perbezaan yang sangat ketara... yang pastinya, aku boleh conclude yang:  orang johor memang ROWKS!!! reality bites hah?! hahahaha....

anyway, masa tu malunya muka jangan cakap la kann... rasa gementar gitu kaki nak melangkah ke VVIP table.... dah la time tu kitorang port kat meja 3 row dari belakang... rasa macam jauhhhhh gitu nak nyampaikan ke depan.... gementar ada, takut ada, malu toksah nak cakapla kan.... macam semua mata yang ada dalam banquet hall tu  memandang ke arah aku dan Tuan Beso yang berjalan ala2 itik2 pulang petang... kehkehkeh

aku agakla kan Tan Sri Muhyiddin pun dapat rasa yang tangan aku shaky masa bersalam dengan dia... kahkahkah.... neves tahap cipan gamaknya! nasib baik akak boleh control2 lagik... buatnya aku tetiba parkinson kat situ sapa nak jawab beb! kompem keluar dalam news FRONT PAGE okeh! huahuahua.... silap2 kuar dalam berita rtm & tv3 segala... satu mesia havoc tengok akak fengsan! kahkahkah....

btw, aritu korang tak tengok ker muka aku & Tuan Beso kuar dalam prime news kat tv3? family and kengkawan aku kat mesia kecoh giler bagitau  muka aku terselit dalam news 2 hari berturut2.... aiseymann!! maluuuuu nyer akak!!!

oklah! oklah! aku sambung cerita ehh...

owh yess... sampai bebila pun sure aku takkan boleh lupa muka TPM yang agak terkujats bila dia found out yang Tuan Beso tu sebenarnya keja sebagai "nelayan laut dalam" jer and aku pulak just an ordinary homemaker... tgk muka dia memang macam antara percaya dengan tidak ajer.... agaknya dalam hati dia ckp ntah2 budak dua orang ni kelentong aku kot! kahkahkah.... nak jer aku tanya direct kat dia... "kenapa tan sri? tak percaya ker?" muahahahhaa....

anyway, i still feel very honored to be the chosen ones... walaupun hanya sekadar diberi tugas "TUKANG MASAK" tapi penghargaan yang diberikan kepada kami pada malam tu melebihi segala2nya... since the day i agreed to take this project aku dah remind myself that this is no joke but a serious business... its all about my RESPONSIBILITY and of course it'll reflect my REPUTATION... yupe! aku memang sangat mementingkan my good repo... to me, people will remember us that way... i truly believed that from my food, they can put their trust in me.... only if you know what am saying here then u can understand how much this thing means to me.... ;-)

sebab tu awal2 lagi aku dah bagitau clearly to all my team members that this is not all about MONEY altho the money is TOO GOOD to resist plus the extraordinary bonus lagik tau!!! yezzaaa! everything paid off well!! Dato Kamaruddin telah memberikan kejutan paling besar pada kami malam tu.... lepas semua VVIP dah beredar, dia panggil and bagitau we all yang dia berbesar hati to pay us extra for the food that we served.... dia cakap it was above expectation and we deserved what we got! *BIG SMILE*

hohohoho.... i was speechless.... antara percaya dan tidak... tapi inilah yang dikatakan rezeki kan.... berbaloi2 kerja keras sebelum tu... sape kata tak penat tu tipulah... takde keja yang tak penat dalam dunia ni tau... very simple rule... NO PAIN, NO GAIN! but then, when you have a good team onboard, all your countless burdens become so much lighter... sebab tu benda yang paling penting before anything else, was to decide who are the people that can really support you all the way... obviously, i've to admit that i couldnt do it on my own... didnt i say this before? i did, right?! hehehe.... and we're so thankful that we had made the right decision to have 2 very reliable persons to assist us... it was not just the right decision but it was brilliant to call for Abg Ajak & kak Anim's help! I OWE THEM A LOT!! Thanks a million guys!!

btw, nanti aku buat entry lain la pasal pengalaman manis main masak2 dengan Abg Ajak & Kak Anim ok... to sum up everything in here is just crazy.... too much to write about... hehehhe....

hmm... apa lagi nak cerita yea pasal malam dinner tuu... banyak sangat yang nak ditulis sampai aku sendiri tak tau cemana nak karang ayat... takut kang terlebih karang jadik novel pulak entry ni kang! hahahaha..... korang macamlah tak kenal aku ni... kalau dah membebel tu mana reti nak stop.... sebab tu aku malas nak start.... eceh! alasan! ;-)

wateva la kan.... hehehehe..... sebelum aku terlupa, aku nak ucapkan jutaan terima kasih pada Poo Chu (MDA President) dan Pak Mail di atas segala bantuan dan sokongan yang diberikan... tanpa mereka tak mungkin kami diberi peluang sekali lagi untuk berkhidmat dan tak mungkin people in CPH ni kenal siapa Adila dan Nazri.... ;-)

and again... many special thanks to Dato Kamaruddin yang telah memberikan sepenuh kepercayaan dan semangat beliau kepada kami... sebelum, semasa dan selepas majlis makan malam bersama TPM aritu.... hilang segala penat lelah, sakit urat, sakit otak dan segala macam sakit bila kami diberi penghormatan oleh Dato Kamaruddin sendiri.... cara beliau menghargai kitorang tu memang amatlah diluar jangkaan... sapa nak sangka seorang duta boleh acknowledge tukang masak, siap sebut nama aku and Tuan Beso in his closing speech.... sebelum ni memang tak penah aku dapat penghargaan sebegitu rupa tau... both Tuan Beso and me were in much hesitation to stand up in the crowd sebab like i said....  itu semua di luar jangkaan kami.... so korang boleh bayangkan lah bagaimana perasaan aku masa tu... terharu yang tak terhingga! tenkiu Dato for everything.... we do hope that our good relationship will remain forever....
lepas habis majlis tu ramai gak yang datang jumpa we all bersalam ucap tahniah bla bla bla... aku rasa macam dah jadik celebrity pulak! hahaha... mana taknya... ada yang mintak contact number laa pastu tak putus2 puji makanan sedap laa... yang hulur business card pun ada gak! aku jer yang stakat hulur tangan kosong! yolah, makcik ni kan stakat surirumah tangga yang berjaya jo! kehkehkeh... ada jugak tau yang sempat meng-interview aku lagik... siap tanya cemana aku boleh terjebak dalam arena masak memasak ni...  camno nak jawab tuu... kalau la dorang tau yang aku sebenarnya DIPAKSA dan TERPAKSA lakukan semua itu... ngeh ngeh ngeh....

so, mujur gakla aku paksa diri pakai baju meriah2 sket.... siap paksa adik aku uda carikan selendang lagik! hahahaha..... kelass tak kelass la kann... jauh giler tuu aku import selendang! kononnya sajalaa nak melaram walaupun ada terdetik dalam ati ni macam terover sgt la pulak! ada beberapa pasang mata yang memandang aku dengan perasaan JELEK malam tuu... maklum jer, aku ni mana biasa melawo... so dorang meluat la kot.... siannn dorang kannn.... tapi aku tak salahkan dorang, aku ni pun memang terasa agak jakun sikit kalau terlebih berbedak tuu... tapi skali skala teringin jugak nak nampak outstanding in the crowd! hehehe....  rupanya memang ada hikmah kau aku melaram malam tu! idok la aku malu nak bersalam dengan peminat2... muahahahaha.... perasannnnn gilerrr!!

owhh.... nampaknya sudah agak terlalu panjang entry ini.... dah juling kots mata korang baca entry aku ni yeak.... haaa tu laa... bila aku senyap korang bising... skarang rasakannnn!! padan muka korang! muahahaha....


~ nak order food jangan memalu contact PA Mem Beso yeak! ngeh3 ;-P

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails