...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Santai2 Sambil Lipat2 Sambil Sentap2

Ini cerita ada boring sket sebab ada kaitan dengan BAJU! Aku rasa semua org pun tak suka bila cakap pasal bab2 baju ni kannn... Be it basuh, lipat, gosok, susun bla bla bla... Cuma part2 melaram pakai baju, salin baju je kot yang memasing suka! Hehehee...

Aku ni kalau sebut bab2 baju memang teruslah sengal sebadan! Tapi apakan daya.. Nak tak nak... Suka tak suka buat jugakla... Dah tak suka tu satu hal, tapi bila dah tersampuk jin malas memang tak bley tolong dah laa...

Ko tau sampai 3 minggu aku peram baju yg baru basuh tak berlipat... Nak amek gambo tempek kat sini pun segan... Menimbun nimbun nimbun kau! Boleh mati tertimbus dgn baju gamaknya! Nasib baikla jugak aku peram kat besmen... So, idokla menanah biji mata aku ni haa... Sape plak nak derma mata kat aku nanti yea tak...


Last week i've made up my mind! Cukuplah 3 minggu tu.. Walaupun mulanya aku igt nak cukupkan sebulan but... Dah takleh tahan mata dah laa nak nunggukan cukup sepurnama! Makin lama makin tinggi gunung himalaya kat besmen aku tu haa... Takut pulak kang tetiba jer jadik gunung berapi! Haiyooo!! Seramm!!

So, last wiken, on saturday afternoon tu lepas makan2 we all anak beranak bersantai2 sambil tengok movies kat living hall atas... Aku bukan takat bersantai jer tapi sambil2 tangan lincah melipat... Kalau tak buat camtu memang alamatnya tak habis berlipat gakla baju2 tu semua...


Nasib baik Tuan Beso dan anak bujangnya rajin nak tolong aku pair kan socks tu semua.... Kalau boleh yang kecik2 kenit2 comel2 kiut2 (paham2 sendiri udahla yeak) tu semua pun aku nak pass kat dorang... Memang aku nyampah betul lipat species yang tu!

Tapi kenot! Kompem ada jer kang yang terbeso terkecik terpanjang terlebar saiz2 nya tu nanti! Haiyooo! Memang tak menepati piawaian aku okeh! Haruslah kena re-do kan... Susah gak jadik manusia yang super-Malas yet super-cerewet melipat baju ni! Huhuhu...


Lepas socks tu dah dipadan2kan dengan pasangan dia, Aku amek peluang test anak bujang aku... aku suruh dia kira baper banyak socks yang ada... Semangatla kan pakcik tu dok mengira... Nak gak aku tgk berkesan ke tak lepas aku signed up his name for Mental Math Class (after skul club)...



Memula aku suruh kira how many pairs of socks he has on the floor... Dia bgtau ada 36... Pastu aku suruh plak dia kira setiap helai socks tu... Festime dia kira dapat 71... Berkerut jap dahi mak dia ni... Apa kes 71 pulak aiman oi...


Aku suruh lagi dia kira balik... Tetap sama jawapan dia 71... Tak puas hati dgn jawapan dia, aku suruh balik dia kira baper banyak pairs yg ada.. And i told him to count them slowly, pair by pair to avoid silly mistake.. Still dpt 36 pairs... Ishh tak puas ati betullah camni! Camno boleh dpt 71 pieces of socks from 36 pairs?! It should be 72 socks!!

Last2 aku cakap kat dia dah la tak yah kira lagi... Buat sentaps aku jer... Aiman tu kadang kalau aku suruh buat benda yg senang memang selalu confused... Terbengang gakla aku time tu... Lepas dah siap lipat yang kecik2 kenit2 tu, aku pun nak gulung2kan socks yang dah siap dipair2kan tu... Time tu barulah aku perasan rupanya ada satu sock yang single tanpa teman... Huk alohhh!! Padanlah aiman kira ada 71! Rupanyaaaa.... 35 pairs plus 1! Hishhhh!!!!

Sentap! Sentap! :-(

~ lipat baju pun boleh sentaps!!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails