...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Ponteng skolah..

Arini Alyssa tak pi skul... Pontenggggg!! Tapi bukan aku yang suka2 nak pontengkan dia skul... Pliss ok! Aku tak suka suki nak pontengkan anakku skolah... Cikgu dia yang suruh aku keep her at home with me... Reason being, RUNNY NOSE! Huhuhu...



Yeppp... Kat sini lain sket... Kalau bebudak ada symptom2 sakit walaupun takla teruk mana, jauh dari perut, org melayu kata, memang disuruh dok dendiam kat rumah... tidak digalakkan langsung jejakkan kaki ke skolah... Bukan budak jer... Sesapa pun la senang citer...

Maybe sebab kat sini kalau sakit memang tak di prescribe dengan ubat, walaupun ko pi jumpa doctor... Actually buang masa ko jer pi clinic kalau sakit sikit2 ni sebab kompem punyalah dr suruh rehat kat rumah and rest well... Dorang memang tak galakkan sungguh ko telan ubat unless ko dah nazak! Hua hua hua...

Katanya biar antibodi dalam badan kita ni fight sendiri dengan anasir2 jahat dalam badan tu... Ngeh3... Masa baru2 dok sini memang rasa cam nak sumpah seranah jer dengan cara dorang ni... Tapi lelama aku ok jer... Memang betul pun ekceli our body is capable to fight with the disease... But mentality kita dah di corruptkan oleh penjual ubat! Hahahaha... Ayat takleh blah! Well, u know what i mean... ;-)

So, arini Alyssa is MORE than happy to be at home with me... Aku plak, terpaksalah cancel pi zumba class last min... Ahha! Memang last min pun sebab ekceli nyer pagi tadi minah tu dah all ready to go to skul.. Dah siap mandi, pakai baju, bekfes semua...



Lunch box dia pun aku dah ready kan... Aku pun dah siap sedia in my gym outfit... But, i was still in hesitation whether or not to send her to skul... Takut plak kena marah dengan Ms Susan kalau aku hantar jugak altho her nose is still runny...


Other than the runny nose, she's totally fine.... So, i was a bit confident that she'll be fine in skul... Lepas dropped aiman off, aku kol LMS... Just to make sure i was doing the right thing... Was hoping too, that the teacher will say, 'ok, she can come' but unfortunately... NOT! Hohoho... Dah expect dah pun! :-P hampa harapan beta! But then again... Nak wat camno... Dah memang camtu cara dorang kat sini...


So... Mohler kita balik rumah yea dik... Adik lepak ngan mommy tengok Desperate Housewife lagik bagus! Jangan mommy yang desperado pulak lepas tu dah laa yeak... Kahkahkah...

~ esok kena ponteng lagikah, hingus meleleh lagik tuu...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails