...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Meehoon Singapore..




Jangan terkejut yea orang2 Singapore... Kotla korang tak penah dengar nama tu kan... Tapi seriously orang JB, ulang suara orang JB panggil meehoon berkuah tu 'Meehoon Singapore'... ;-) Alaa sama jugak macam mee bandung tu kan... Silap2 orang kat bandung pun tatau kewujudan mee tuh! Kehkehkeh...

Tapi buat pengetahuan korang, 'meehoon singapore' ni memang betul2 wujud kat singapore tau... Wa talak tipu lu! dan kat mesia ni pulak kewujudannya cuma kat belah johor je kot... Tu pun kat area JB jer korang boleh jumpa... Kiranya 'meehoon singapore' ni very unique & exclusive sket laa... Hiks!


Kalau kau pegi daerah lain aku tak rasa dorang tau kewujudan meehoon goreng yang dimakan berkuah camni.... Silap2 ko sebut camtu ada gak org igt ko demam unta! Sebab tu aku ckp mee ni unique, manader mee yang dah digoreng pastu disimbah dengan kuah plak kan... Nak2 meehoon... Hahahaha...

Meehoon singapore ni antara fevret dish family belah mak aku yang memang asal org jb... Dulu arwah atuk aku memang terror buat meehoon ni... Semerbak bau kuah dia tu! Tapi herannya mak aku tak penah plak buat... Beli slalu la kot... Agaknya mak aku tak sempat nak menuntut dengan arwah atuk kots! Hiks!

Nanti balik JB aku nak eksen tunjuk kat mak, mak mai & makti... Dorang sure terkezut tengok aku pandai buat 'meehoon singapore' ni... Sah2 dorang saspek giler ngan aku! Ello ello... Tengokla cucu sape pulak kannn... Ini cucu Wan Esah Wadi Hana ok... Sila kagum! Hehehhe...

~ cikLynne ckp ni meehoon telur rebus! Kan cikLynne kannnn... Hehehe...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails