...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Kerang oh kerang

Dah lama aku tak jumpa kerang kat cph ni... Kerang kat dunia ni dah kepupusan agaknya kots! Ape kes dah berzaman tak sampai ke sini? Hmm hampagas betul!

Tekak ni dah lama teringin nak makan kuey teow kerang... Dah tangkap leleh dah tau... Disebabkan keinginan tu sudah di tahap maksima, aku beli jugakla mixed frozen seafood nih... Tapi doubtful gak ati aku takut taste dia ke laut! Nasibla kan... Sah2 datangnya pun dari laut... Huhu...


Satu keja plak laaa aku nak ngasingkan kerang tu... Hadoi! Ni la dugaan melayan tekak namanya... Sendiri cari penyakit, sendiri tanggung lor!



Nak keja senang aku lambakkan jer dalam dulang! Haaa kau! Nampak sangatla yang aku ni kurang kesabaran kan... Arghh fedulik hape.. Janji hidup aku bahagia sudah! Sekejapan jer kerja2 pengasingan kerang dah settled! Amaciam, geliga tak otak aku? Kehkehkeh...


Kuey teow kerang utk Tuan Beso & Mem Beso...


Kuey teow kerang w/out veggies dan spupu spapatnya for Tuan Kecik & Mem Kecik

Selamat sudah kau bersatu di dalam kuey teow ku wahai kerang! Semoga berbahagialah tekak ku sekeluarga merasa nikmat kuey teow kerang yang sempurna sifatnya! Selalu tu kalau aku goreng kuey teow sure punyalah tak cukup sifat sebab kerang yilek pochik! Kalini baru puas hati beta! Muahahahhaa!

~ teringat plak cerita musang berjanggut! Hiks!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails