...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Chaiyokkk la Tuan Beso!

Hari ahad aritu, masa aku tengah sebok2 menggosok baju keja Tuan Beso tetiba tergerak ati nak skodeng dia dalam bilik... Musykil gak aku apesal senyap bebeno... Katanya nak vacuum bilik tapi senyap sunyi jer... Skali aku tengok dia gigih lipat baju atas lantai....


Fullamakkk!! Chaiyokk la Tuan Beso! Memang terbaekkkk ok! Weeewittt!! Hahahaha...


Seingat aku lah kan, takde plak aku bebel2 suruh kemas wardrobe dia tu... Walaupun sakit jugakla mata aku ni tgk yang ku susun cantik molek jadik tak semenggah tapi aku buat derk je lah... Memang tak koser nak tolong susunkan balik... Mintak mahap! Baju dan aku adalah MUSUH KETAT! Hiks!


Sampai terbongkok2 pakcik tu melipat baju! Memang tak bley blah betul! Yang bestnya tu dia rearranged semua t-shirt2 berkolar dia... Siap tukar plak tu guna semua hanger kayu... Kononnya nak uniform! Nampak cantek jer guna hanger yang sedondon... Eceh! Eceh! Eceh!



Tapi, dalam banyak2 benda yang dia buat aritu, yang paling aku suka skali bila dia siap kosongkan satu shelf kat closet tengah khas utk kotak2 henbeg aku... Vavavavavava... I loikeeee!! Pasni dah tak yah sesusah aku nak memanjat tinggi2 lagi bila nak tukar henbeg! Idok kalu memang hazab tau! Tapi skarang tidak lagi! Harussss akak tukar henbeg tetiap hari youuu!!! Muahahahhaa... Memang terbaekkk okeh! :-P

Ntah dari mana dtgnya angin yg masuk dlm badan dia pun tatau lah... Rajin giler ok! Kaulah penyeri hidupku wahai Tuan Beso ku sayang! Keh keh keh... Baru ni la nak puji laki! Hiks!


Dan sebagai upahnya... Aku masakkan sebungkus megi siap dengan telur sebijik... Hehehe.. Dasar bini pemalas! Ada ker bagi laki dia makan megi jer! Eh eh eh... Sori naik lori ok... Tu semua Atas permintaan Tuan Beso tau.. Dia yang teringin nak makan megi sebelum bertolak ke Esbejg malam semalam! Aku menurut perintah jer! Ampun TuanBesoku! ;-)

~ Orang cakap kalau nak amek hati bini belikan dia henbeg bebanyak... tapi kalau nak amek ati laki pulak kenalah jaga perut dia bebetul... Walaupun stakat bagi makan megi yea dok?! Ehe! ;-)

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails