...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Owh excitednyer!




Hahaha... Tuu diaaa muka excited nak pi main ski! Katanyerrr pestime nak berski! Sah2 laaa excited dalam debaran!


Kena dera jadik drebar tak bergaji pun takde hal! Menten senyummmm sepanjang jalan... Mentang2 dapat drive keta idaman kalbu! Eceh! :-P


Perjalanan dari hotel ke tempat ski tu takdelah jauh sangat... Ikutkan kalau aku tekan minyak 140km/hr kompem blh sampai dlm masa seminit jer... tapi speed limit kat Zell Am See tu amatlah mengeciwakan hati beta!! Saje je tau tak kasi aku test power keta idaman aku tu! Meronta2 jiwa akak nak tekan minyak tapi tak kesampaian! Huhuhu...


Ape ke hei nyer speed limit 40 - 50 km/hr? Hadoiii mak!! Baik aku bawak keta sorong jer camni! Terseksa batin tau drive macam siput sedut! Nasib baikla pemandangan kat luar tu fuhhhh!!! MasyaAllah memang chantekkkk ok! Sejuk la sikit hati akak yang sedang bergelodak time tu kan...


Berkat kesabaran yang jitu dan dengan pemanduan yang berhemah lagi bersopan santun... Akhirnya....


Sampai jugakkkkkk!! Hoyehhhh!!



Tu diaaaa aihhh!! Masyukkk ni ski lelaju dari atas sampai Ke bawah.... Uihhh... Tak sabo! Tak sabo! Eceh! Sampai bawah silap2 dah jadik snowball! :-P


Haaaa Dah dah dah... Cukup2 la tu berposing... Mak korang ni dah terlebih hormone gedix nak berski arini... Bila lagi aku nak jadik SuperWoman kan! Inilah masanya... Yes yes yes!


Mari budak2... Mari bapak budak... Mari mari mari... Mari kita serang... Ngeh ngeh ngeh...






Tetiba bila dah sampai depan tu, anak2 aku plak yang terlebih gedix... Tengok orang ramai dah bersepah kat serata ceruk, Dedua terus sesabo nak tunjuk handal.... Ewah ewah! Lawan tokey plak korang eh... Tak bley jadik ni...


Jangan kan kata budak berdua tu jer yang tak sabo... Mak dia ni pun dah terkinja2 dah tau... Kan aku dah bgtau awal2 tadi.. Harini aku nak jadik superwoman! Hehehehe...


Tapi sebelum apa2, budak berdua tu kena kasik enroll ke ski school dulu yea... Kata nak celen mak nyer... Sah2 kena tuntut ilmu sampai hebat! Lain la mak dia ni... Born naturally as a champion! Walauponnnn ni pestime pegang batang ski! Muahahhaaha...






Okeh... dah settle signed up nama bebudak ni utk kelas ski memasing now ni kena pi sewa ski nyer pulak... Ni lah bab yang leceh skali! Memang aku nyampah! Tapi... Apakan daya terpaksa jugak la kan... Dah tuu takkan nak main ski tak pakai ski nyer kot!



Memula fill up online form pastu terus register skali... Dah siap tu kena tunggu turn pulak... Ikut nasib kau la kalau ramai orang, melangu la ko kat sana... Tapi yang bestnya tu ada wifi free kat situ.. Syiokla kan sambil tunggu sambil aku berFB! Laju plak tu internet dia... Berpuluh gambo aku upload! Suka suka suka!!



Anak dara aku siap layan youtube kat ipad lagi tau! Jangan tak chaiyok! selamba derk jek dorang letak ipad bagi bebudak main! Khelasss kau! Hehehehe...


Dan sampailah giliran utk Ukur kaki anak2 burung ni... Dah lepas ukur tu apa pulak?



Amek kasut la pulak yea... Penting tu saiz kasut kena ngam dengan kaki... Takleh ketat sgt dan takleh longgar sgt... Kena ngam2 soi gitu.. Baru mantoppp!!





Dah siap pakai kasut... Amek ski dengan stick nya pulak... Yang ni pun kena ikut ketinggian kau jugak... Jangan lupa helmetnya skali yea... Penting tuuu... Takleh amek mudah... Esp utk bebudak... Utamakan keselamatan anak2 anda.. Hindari mereka dari Bahaya!


Haaa dah ready!! amaciam? Ada gaya tak? Agak2 ada brani mau celen marilah! Hehehehe...

Ni apa kes anak2 aje yang dah ready ni? Mana mak pak budak berdua ni? Takut ker... Eceh!

Jangan berani kata aku takut ok... See the leg laa got bulu2 or not! Pantang di cabar pasti di sambar! Tapi tunggu sat... Aku baru nak try kasut ni... Kot yea pun relax la anak2 oi... Tak lari gunung tu di kejar! Hehehe...








Tuu dia kasut aku! Siap ada nama aku lagik tu! Bukan takat kasut jer bernama, kat ski pun ada! Wahhh!! Best best! Semangat! Semangat! Jakun! Jakun! Kah kah kah... Memang obvious giler la kan tahap kejakunan aku! Katanyaaaa pestime! :-P


Tapi keras nak mampuih kasut ni! Payah giler ok aku nak sarungkan ke kaki! Belum jalan lagik tu... Silap2 nak angkat kaki selangkah ke depan pun susah! Apatah lagi nak meluncur dengan ski! Halamakk!! Buleh ke aku handle ni?! Hohohoho...



Ko nak tau boleh ke tak boleh aku handle benda ni... Tunggu jelah entry aku selepas ni.... Saje jer aku malas nak eksyen kat korang skarang... Kasik korang ternanti2 aksi Superwoman Adila! Kwang3

Have faith on me, people! Chaiyokkkk!!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails