...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Mem Beso mengidam!

Haah aku tengah mengidam! Jangan nak berkerut dahi tu yeak... Tak yah nak confuse dok pikir bila masa plak aku pregnant.. Utk makluman ini bukan kes mengidam sebab ada anak dalam perut yeak... Ini kes mengidam kat anak tekak aje! Hahaha...

Korang tau ape yang aku mengidam? Ni haa dia bendanya yang buat aku drooling since yesterday...





Pelam yang mengkal2 cicah dengan kicap + gula! Pehhhhh maveles tahap angkasaraya tau! Nak nak kalau kicap gula tu ada elemen pedas2 sket! Fuhhhh terangkatsss tak turun2 okeh!!



Ni semua salah Tuan Beso la ni... Dialah yang mulakan dulu semalam... Tetiba jek dia turun bawah potong pelam siap buat kicap+gula pastu bawak naik atas... Tangkap leleh ok we all laki bini makan berdua suap menyuap di malam hari! Nak2 bila takde gangguan dari anak2! Terkenanglah pulak zaman2 berchenta dulu! Kahkahkah...

Petang tadi lepas amek alyssa aku singgah ke Netto jap cari pelam... Memang saje aku cari yang keras2... Lagik keras lagik bagus! Nak nak kalau dapat yang masam2 tu! Fuh! Sangat menggiurkan! I loikeeee!! Hiks!

Lepas makan dinner tadi aku pun ajakla Tuan Beso layan makan pelam cam semalam... Tak dan2 nak tunggu Pizza yang dibaham tu hadam dah membedal pelam plak! Memang buruk lantak sungguhhhhh! Hua hua hua...


Tengah sedap2 layan makan pelam, datang plak mamat and minah ketot tu mengacau... Aisehman! Mak pak nyer ni barulah nak bermanja2 kejap... Baru nak berdua2an suap menyuap pelam... Korang ni tak bley kasik can ker? Ada aja nak potong stim orang nak bercinta sambil makan pelam tau... Hishhh kacau daun la bebudak ni! Aku export korang berdua balik kampung kang baru tau!



Uishhh cakap pasal kampung tetiba teringat masa kecik2 dulu aku suka panjat pokok pelam depan rumah... Sampai kena haruk dengan mak sebab asyik bergayut kat pokok pelam aje... Mengalahkan monyet! Hahahahhaa... Nasib baikla kat pokok tu takde kerengga! Idok kalu habis tergugat kegagahan aku!

Tersenyum kambing aku dibuatnya bila terkenangkan kisah dolu kala... Bestnya zaman kanak2ku dulu.... Memori pokok pelam yang takkan luput dalam ingatan! I miss my childhood friends! :-(

~ adakah aku lari dari tajuk? Eceh! Macam tak biasa pulak! Kakakaka...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails