...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Meat Floss Bun

Aku dok membelek2 recipe book kat bawah ni... Biasalah aku ni kan, tetiba kalau datang angin rajin tu, rajinlah sangat kan... Siap membelek recipe book lagik! Memang tak bley blah! Kalau datang pulak angin malas... Hampasssss!! Muahahahaha...


Buku ni dah 2 tahun sebenonyer aku beli... So far semua recipe yang aku penah try memang menjadik! Tak penah tak jadik... Chaiyokk gilak! Bravo adie bravo!! :-P

Sah2 la bangga giler kan! Maunyer tak, sampai kembang kempis hidung aku ni tau bila roti yang aku buat tu jadik sama macam dalam buku tu haa... Pastu mulalah membuak2 semangat nak try recipe yang lelain plak... Eceh!



2 hari lepas masa tengah dok membelek2 recipe book tu aku terpandang roti kat atas ni... Adoimak! Memang mengancam jiwa okeh! Memang fevret aku nih! Kalau boleh dan2 tu jugak aku nak buat tapi kutahankan nafsu aje... Terpaksalah tunggu roti naik yang aku buat tu habis dulu sebelum boleh buat yang ni... Idok kang, kompem ada yang terbuang...

Ingat! Membazir itu amalan SYAITAN!! Hehehehe... Kalau buat roti bebanyak nanti sape pulak yang nak habiskan... Setakat 4 mulut dalam rumah ni banyak mana benolah yang boleh ditelan kan... Lagipun homemade bread mana tahan lama sgt sebab takde apa2 preservatives kan... So memang kena pandai2 mengawal nafsu menguli la nampaknya yeak...

Kebetulan pulak arini roti naik aku tu semuanya dah selamat masuk ke perut so memang cun sesangat la timing aku buat meat floss bun ni kan... Ngantuk2 pun sanggup jugak kutahankan mata hanya kerana nak buat roti ni... Dan hasilnya amatlah memberangsangkan! Hoyehhhh!!



Amaciam... Boleh tahan tak rupa meat floss bun aku tuh? Eceh! Bukan takat rupa je tau... Rasanya pun ada ummphhh! Walaupun saiznya tak uniform tapi rasanya memang mantapppp! Hahahaha... Masuk lif tekan sendiri la yeak!

Secara tiba2 aku terasa macam dah PRO giler buat roti ni! Ko cakap jer nak roti apa, kompem aku buatkan... Kata PRO! Kahkahkahkah... Geli geleman ketiak korang yek! :-P

anyway, Tenkiu so much to Alex Goh! Keranamu aku telah menjadi seorang pembuat roti yang BERJAYA! Aku dah boleh bukak bakery la nampaknya lepas nih! Muahahahhaa... PerahSANTAN la weh!

~ sape nak belajar buat roti aku sajes beli buku ni... Memang dijamin senang dan sedap!

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails