...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Aku hanya merancang...

Lately ni aku diserang penyakit yang tetiba datangnya ntah dari mana... Penyakit susah nak buat keputusan... Omputeh kata 'indecisive'...

Kalau melibatkan perkara2 yang serius tu takpe la jugak... Bolehlah diterima akal pikiran kan... tapi bila tetiba jadik indecisive dlm bab2 makan ni, memang rasa nak hantuk2 aje kepala ni kat dinding! Hahahaha... Gila ben10 betullah aku ni ek... Dok memikir pasal bab makan pun boleh jadik satu macam penyakit! Ntah apa2 laa aku ni...

Hohoho... Sampai hati korang kata aku mereng... Korang tak duduk kat tempat aku mana korang tau seksaan batinku... Stress babun tau kalau hari2 camni... Esp bila apa yang aku plan tak menjadik... Buat penat aku plan aje... Hampagas betul!

Contohnya cam arini, aku dah set baekkk punya dlm kepala otak nak masak macaroni goreng... Dari malam tadi tu dok memerah dan memeras ugut otak sendiri pikir apa nak dimasak arini... Buleh jadik migrain tau memikirkannya.... Akan tetapi, tetiba ntah cemana masa dok kat dapur tghari tadi boleh pulak aku termasak menu lain... Cheh! Tak ke sakit jiwa tu namanya!



Jangankan kata macaroni, batang hidung macaroni pun tak nampak bayang tau... Pastu tetiba jek boleh muncul char hor fun pulak kat dalam kuali aku! Ehh macam magic la plak ek! Muahahaha... Inilah namanya... Aku hanya merancang tapi Allah yang menentukan... So, pasrah jelah dengan takdir hidup ni haa...

Lenkali aku malas dah nak pikir menu apa nak masak sampai sakit2 kepala... Buat penat aku pikir jer pastu in the end tak jadik pun... Buang karen ok kalau tetiba message dari otak tu tak sampai kat tangan seperti yang sepatutnya... Tu yang tetiba jek last min bertukar menu! Boleh dapat sawan babi kalau selalu jadik camni!

Ekceli ni bukanlah festime kejadian camni berlaku tau... Cuma sejak melangkah ke tahun 2011 ni nampak macam lagik kronik dan semakin berleluasa plak masalah ni membelenggu aku... Naper ek?!

Hmm... tetiba otak aku yang bergeliga ni terpikir... Adakah ini menunjukkan tanda2 penuaan semakin hampir ataupun benda ni adalah satu perkara yang normal di zaman millennium ini? Huahuahua...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails