...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Roti Naik...

Tekak terasa nak makan roti naik laa... Nak order kat BBU bukan takleh tapi takut roti naik tu jadik kempis bila sampai sini... Makanyaaaa... Marilah kita menguli roti sendiri! Inilah nasib seorang perantau di bumi asing yang mengidam roti naik! Huhuhu....


Tapi dek kemalasan yang melampau2, aku tak uli pun tapi aku campak semua bahan2 dalam BM! Katanyaaaa dah ada 'pembantu' di dapur... Makanyaaaaa... Manfaatkanlah sebaik2nya... Hiks!

Bukan takat menjimatkan tenaga aku jer tapi jugak masa aku yang amat berharga ni... Sambil 'pembantu' aku menguli roti, aku pulak memasak juadah utk dinner malam ni...


Selesai pembantu ku menguli, aku pun amek alih... Kerja2 menguli bolehlah aku serahkan pada pembantu... Selebihnya tu, LU PIKIRLAH SENDIRI! Hahahaha...


Tadaaaa!! Siap sudah! Dalam masa tak sampai 2 jam roti naik ku telah pun siap... Sekarang ni menunggu masa untuk di NGAP sahaja! Yeszaaaa!! Jaga kau roti naik! Aku ngap ngap ngap kau petang karang! Muahahhahaa...

~ dapat kopi o hitam pekat likat berkilat sedap ni! Hehehe...

- adie-apai's on mobile

2 *amigos*:



Mr H said...

Yum3.. nampak sangat sedap.. :-)

*adie* said...

hehehe... bolehlaa... tak bley lawan yang kat BBU tu..

Related Posts with Thumbnails