...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Mak Nenek!

Kalau korang nak tau, dalam rumah ni dah ada mak nenek! Sape lagi kalau bukan anak dara aku si Alyssa aka Mem Kecik tu la!




Mulut makcik ketot ni bukan main lagik skarang tau! macam bertih jagung... Pot pet pot pet!

Kadang tu aku rasa macam nak letak selotep aje kat mulut dia tu haa... Sama naikla dengan abang nyer tu! Kalau tak disuruh senyap, memang manjang berbunyi ajelah mulut dorang... Tu pun diamnya tak sampai seminit! Pastu berkicau lagi! macam anak burung tak cukup makan daaaa! Hua hua hua...

Ada ke tadi si kecik ni boleh sound aku... Dan dan dia nampak aku meneguk air Faxekondi (ala2 7up) terus dia cakap... "mommy ni asyik minum air gas aje... Air gas... Air gas"


Korang bayangkan masa dia cakap tu sambil cekak pinggang! Kelas tak kelas anak dara Tuan Beso ni!

ewah ewah ewah... Memang tak bley blah ek si kecik ni... Pandai pulak tu dia nak sound2kan aku ek! Umur baru 3 thn 4 bulan tu... Bayangkan kalau dah 34 tahun! Camno tuh?!

Eceh! Melampau advance la pulak aku nih yeak! Lama lagi tuu! Mak dia pun belum cecah umur 34 tahun! Hahahhaha...



Eleh! Aku tau mak nenek tu jeles sebenonyer sebab dia (dan abgnyer) kan diharamkan minum air gas... Kitorang cakap kat dorang yang budak2 tak boleh minum sebab air gas tak bagus... So, itu pasal la dia sudah sound sama aku! Tak puas ati la tuh! Keh keh keh...

Aku rasa tunggu dia besar sket lagi, sure dia start kaunselingkan aku pulak... Skarang ni dah nampak bunga2 dah ke arah itu... Memang kompem bernanah la telinga aku mendengar mak nenek ni mengomel! Nak2 kalau aiman join semangkuk! Fuhhh!! Boleh pitam laaa aku dibuatnya! Huwaaa!!

~ gambo gedix Tak bley blah! Kecik2 gedix takpe, dah beso kalu memang sahla nak kena bebel ngan aku! Kita tengok sape yang lagi power membebel... Mak nenek ke mak singa! Hahaha...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails