...there's always something to share... i'm sharing the stories of my journey in life... for myself to remember, to appreciate and to miss in the future...

Rezeki aku!

Fuhhh sodapnyo masak lemak tempoyak ikan patin! Hingga menjilat jari! Korang tengok gambo jek eh! Nak share tak bley laaa.... Arini aku kedekuit hj bakhil taik idung masin! Ngeh ngeh ngeh!


Tapi memang tak boleh disangkal laaa kesedapan lauk nih! Dah lama tu aku tak makan... Bertambah2 sodap kalau orang lain yang masak dan aku cuma tinggal ngap ngap ngap masuk ke mulutku ajer! Ngeh ngeh ngeh...

Aku memang tak penah umur masak lauk ni tau... Stakat makan tu memang tak yah citer la kan... Aku ni kan JUARA bab2 makan! Tapi bab2 masak tu ada lemah lutut sket laaa... Sebabnya bukan apa... Kalau aku masak stakat tekak aku sorang jer yang makan memang tak koser laa kan... Buang tenaga batin ajer! Dah tuuu... Tuan BesoKU yang terchenta tu manalah reti nak makan authentic food camni haa... Unlike his beloved wife yang tolak batu dengan kayu dan yang HARAM segala... Hehehe... :-P

So, bila cik sara dah melawa nak bagi aku lauk ni tadi, sah2 la kan aku suka suka suka.... Sape tak suka oi! Bak kata pepatah... Rezeki jangan ditolak... Musuh jangan dicari! Eceh!

Bukak2 pintu rumah jer dah terbau haruman nasi yang Tuan Beso tanak.... Fuhh kembang kempis hidung aku! Belum lagi tengok tang perut tuuu... Rupanya bukan perut aku jer yg kempis... Tapi Tuan Beso pun sama jugak... Alahai...

Sian dia lapo menunggu aku balik dari virum... Setia kasih tu tunggu nak makan saing2 ngan aku... Siap dah letak pinggan mangkuk atas meja lagik tu... Kompem dia dah kebulur tahap cipan! Hua hua hua... Maklum jelah biasanya we all kan dinner before 6pm tapi arini aku tak sempat nak makan sebelum pi hantar aiman ngaji gara2 appointment dengan physiotherapist... Huhuhu...

Kat rumah sara tadi aku dok membedal makan kerepek ubi tak hengat ok! Bermacam2 jenis kerepek ubi cik sara... BP mariii okie! Jangan mare! Tu yang laju aku bedal tuuu... Lawan plak dengan anak2 bujang cik sara... Dekat sebalang aku belasah! Lapo punya hal la tuu... Buruk sungguh perangai aku ek! Buat malu Tuan Beso ajer! Kekekeke...

Tapi time tu aku memang dah ditahap kebulur ok.. Tu yang sampai2 jek rumah aku terus ajak Tuan Beso makan... Tak hengat2 donia tuuu aku membedal nasi sampai 2 pinggan! Ni semua gara2 penangan tempoyak ikan patin cik sara la ni! Memang masyukkk wa cakap lu!! Hua hua hua...

- adie-apai's on mobile

0 *amigos*:



Related Posts with Thumbnails